شناسهٔ خبر: 94269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امسال صورت می‌پذیرد؛

روکش آسفالت محور دشت،چشمه خان و آرمادلو شهرستان گرمه

کرمانشاه - روکش آسفالت پل چهر مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای گرمه گفت: امسال برای نگهداری راه های این شهرستان ۱۲ پروژه هدف گذاری شده که روکش آسفالت محور دشت،چشمه خان و آرمادلو از آن جمله است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان‌شمالی)، احمدرضا علیپور مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای گرمه گفت: امسال نگهداری راه های این شهرستان در محورهای اصلی ۳۵ میلیارد ریال اعتبار دارد که در این زمینه اجرای ۱۲ پروژه هدف گذاری شده است.

 علیپور افزود: خط کشی به طول ۱۷۹ کیلومتر،  بوته کنی به میزان ۳۰۰ کیلومتر،  انجام امور راهداری زمستانی و  نصب علائم ایمنی از جمله اقدامات نگهداری راه ها است.

وی تصریح کرد: لکه گیری سطح جاده و تعمیر و تجهیز راهدارخانه ها از دیگر پروژه هایی است که در قالب طرح های نگهداری راه ها انجام می شود.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای گرمه بیان کرد: امسال برای نگهداری راه های روستایی شهرستان گرمه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است که در این زمنیه هم ۹ پروژه برنامه ریزی شده است.

وی خطرنشان کرد: خط کشی به طول ۲۹ کیلومتر، تسطیح راه‌های شنی در چندمرحله به میزان ۱۲۰ کیلومتر،  ریزش برداری، شن ریزی، برفروبی و شن و نمک پاشی، تهیه و نصب علائم ایمنی و تعمیرات ابنیه فنی  از جمله این پروژه ها است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمه با بیان اینکه امسال برای بهسازی و آسفالت راهه ای روستایی در سطح شهرستان سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار منظور شده است افزود: این اعتبار صرف روکش آسفالت محور دشت،چشمه خان و آرمادلو و احداث ابنیه فنی راه های روستایی می شود.

وی درباره طرح های در دست اجرا در این شهرستان گفت: امسال برای احداث پل ۳ دهانه ۳ متری محور شورک ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، بهسازی جاده روستایی دشت و دیوار ساحلی چهار میلیارد ریال اعتبار و برای تکمیل راه گرمه به میامی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده است.

وی گفت: تلاش داریم تا یک دستگاه کمرشکن و کشنده برای تقویت ناوگان راهداری این شهرستان خریداری شود که در این زمینه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی احداث ابنیه فنی در راه های روستایی و فرعی و مرمت آنها را از دیگر برنامه های امسال این اداره عنوان کرد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمه افزود: برای شن ریزی و زیرسازی محور گلمندره به طول پنج کیلومتر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده است.

 وی در خاتمه خاطرنشان کرد سال گذشته  ایمن سازی و اصلاح نقطه حادثه خیر پیچ مرغزار و پیچ بوریا نیز انجام شده است.

شهرستان گرمه دارای ۷۰۰+۱۸ کیلومتربزرگراه، ۲۰۰+۱۲۴ کیلومتر راه اصلی،  ۱۰۳ کیلومتر راه خاکی و دسترسی  بوده و از ۷۰۰+۳۶ کیلومتر آسفالت راه روستایی برخوردار است.