شناسهٔ خبر: 94813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأکید مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان؛

اقدامات راهداری و پلیس راه باید منجر به کاهش تلفات جاده ای شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: اقدامات و برنامه ریزی های راهداری و پلیس راه باید منجر به کاهش تلفات جاده ای شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا در جلسه هم اندیشی فرماندهان پلیس راه خوزستان و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، اظهار کرد: وضیعت تلفات جاده ای به لحاظ آماری نسبت به مدت مشابه گذشته بهتر شده اما همچنان قابل ملاحظه و چشم گیر است.

وی  افزود: می توان با انجام برخی اقدامات، میزان تصادفات و تلفات جاده ای را به حداقل رساند و اقدامات و برنامه ریزی های راهداری و پلیس راه باید منجر به کاهش تلفات شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه عامل انسانی یکی از علت های اصلی تلفات جاده ای است، بیان کرد: می توان با بهبود وضعیت جاده ها، شرایط را به گونه ای  مهیا کرد که خطای راننده منجر به فوت وی نشود.

 بهرامی نیا تأکید کرد: تمامی تلاش ما باید ارتقائ ایمنی برای داشتن جاده ای ایمن باشد و باید برای رسیدن به این مهم از تمام توان ادارات شهرستان ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه ادارات هر شهرستان باید برای ارتقاء ایمنی جاده های حوزه خود برنامه داشته باشد، گفت: وجود چاله در راه های اصلی و شریانی قابل پذیرش نیست و باید از تمامی ظرفیت ها برای تمامی کارهای محوله استفاده کرد تا ایمنی در جاده ها ارتقاء یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین بر لزوم  فعالیت مستمر و مداوم گشت های راهداری تأکید کرد.

بهرامی نیا ادامه داد: با همکاری پلیس راه، نظارت بر اتوبوس ها تشدید می شود و روسای ادارات شهرستان ها موظف هستند در این خصوص گزارش روزانه ارائه دهند.

وی در خصوص نصب سرعت کاه در جاده ها بیان کرد: با توجه به آمار قابل توجه تصادف عابران پیاده در جاده های برون شهری، با هماهنگی پلیس راه در جاده هایی که تردد عابران زیاد بوده و خطر تصادف بالاست، سرعت کاه نصب می شود؛ همچنین سرعت کاه های موجود نیز که به دلیل شرایط آب و هوایی استان کدر شده اند، هر دوماه شستشو خواهند شد تا رنگ آنها وضوح بیشتری داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان هزینه سالیانه خط کشی محورها را ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با توجه به اعتبارات اداره، این هزینه بالاست اما در هرجاده ای که با ترافیک بالایی مواجه است، این کار صورت می پذیرد.

بهرامی نیا با بیان اینکه پاکسازی صحنه تصادف با راهداری است، افزود: هر اداره باید ۱۰۰ متر گاردریل سالم در سوله تجهیزات راهداری خود داشته باشد تا در صورت آسیب دیدن گاردریل های حوزه استحفاظی خود، نسبت به جایگزینی آن اقدام کند.

وی در خصوص آمار بالای سرقت تابلو علائم در محور، گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برای نخستین بار در کشور تولید تابلوعلائم غیرقابل بازیافت با هزینه کم را آغاز کردند که امیدواریم با همکاری سازمان کارگاه تجهیز و تولید آن به انبوه برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص جاده های اختصاصی بیان کرد: بسیاری از این جاده ها زیر بار ترافیک عمومی هستند که می توان با حداقل امکانات نسبت به نگهداری آنها اقدام کرد و روسای ادارات شهرستان ها باید در این خصوص با فرمانداران و دادستانی جلسه برگزار کرده و موضوع را پیگیری کنند.

بهرامی نیا تأکید کرد: تمامی اقدامات و برنامه ریزی های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان و پلیس راه باید منجز به کاهش تلفات جاده ای شود.