شناسهٔ خبر: 94814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛

فوتی ها در جاده های خوزستان افزایش یافت

رئیس پلیس راه خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان گفت: تعداد فوتی ها در جاده های استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه ۴۵ نفر افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،سرهنگ رضا دولتشاهی در جلسه هم اندیشی فرماندهان پلیس راه خوزستان و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، اظهار کرد: در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش فوتی ها در جاده های خوزستان ۴۵ نفر بود و از ابتدای تیرماه تاکنون نیز ۳۰ نفر در جاده های استان فوت شدند.

وی بیان کرد: در گشت های مشترک باید باهم در جاده ها حضور داشته باشند و شرایط را رصد کنند چراکه می توان با هزینه اندک، بیشترین اقدامات را انجام داد.

رئیس پلیس راه خوزستان تأکید کرد: حضور به موقع گشت های راهداری برای پاکسازی صحنه، می توان از تلفات بعدی جلوگیری کرد و در تصادفات مهم حضور فرماندهان پاسگاه های پلیس راه شهرستان ها بر سر صحنه الزامی است.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: دسترسی های غیرمجاز در جاده ها یکی از علت های اصلی در بروز تصادف هستند که  فرماندهان پاسگاه های پلیس راه باید با پیگیری موضوع، نسبت به مسدود کرد این دسترسی ها اقدام کنند.

وی تأکید کرد: تیم های گشت پلیس راه در صورت مشاهده باز شدن دسترسی های غیر مجاز در جاده ها و دیگر موارد اینچنینی، با قید فوریت گزارش ارائه دهند.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: تکلیف جاده های اختصاصی باید هرچه زودتر مشخص شود و اگر قرار است این جاده ها به راهداری تحویل داده شوند، در اسرع وقت کار صورت پذیرد در غیر اینصورت ایمن سازی باید توسط خود مالکان جاده ها انجام گردد.

سرهنگ دولتشاهی اذعان کرد: با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می توان شرایط ایمنی راه ها را ارتقاء داد.