شناسهٔ خبر: 94911 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی درحال تکمیل است

معروف خسروی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‎‎‎‎‎‎‎‎ای شهرستان خلخال گفت: درحال حاضر عملیات احداث جداکننده مسیر رفت و برگشت بزرگراه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به پیمانکار واگذار شده و درحال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، معروف خسروی گفت: این بزرگراه، به طول ۳ کیلومتر از خلخال تا خوجین و تا سه راهی منطقه گردشگری ازناو در نظر گرفته شده است و در حال حاضر عملیات احداث قسمت جداکننده دو مسیر به پیمانکار واگذار شده است و طی زمانبندی، تا پایان شهریور ماه باید به اتمام برسد.

عضو شورای اداری شهرستان خلخال تصریح کرد: یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای این پروژه، تخصیص یافته است و در مسیر اجرا ۳ بریدگی نیز در داخل روستای خوجین برای این بزرگراه پیش‎‎‎‎‎بینی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‎‎‎‎‎‎‎‎ای شهرستان خلخال در خصوص امکان اجرای مسیر دوچرخه سواری در کنار این بزرگراه گفت : در آینده در صورت انجام مطالعات و ابلاغ از سوی مراجع بالادستی، منعی برای اجرا وجود ندارد و هدف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فقط و فقط بالا بردن ایمنی مسیرهای دسترسی است ولی در حال حاضر فقط اجرای جدا کننده به ما ابلاغ شده است و حتی در خصوص اینکه در داخل جدا کننده‌ها روشنایی و یا فضای سبز و ... اجرا شود هم چیزی به ما اعلام نشده است.

وی از مراحل پایانی نصب باسکول در ورودی روستای مجره خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی برای کنترل تناژ بار دستگاه‎‎‎‎‎های سنگین توسط پلیس راه، این باسکول به بهره‎‎‎‎‎‎برداری رسیده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امیدواریم با این اقدام، حجم زیادی از تخلفات اضافه بار کامیون‌ها در مسیر جاده های خلخال که منجر به تخریب این جاده‌ها شده‌اند، کاهش یابد.