شناسهٔ خبر: 94935 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

انتشار گزارش کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازمعلم‌ها/۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور افتتاح شد/احداث بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر راه ترانزیتی و ۳۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در دولت تدبیر و امید

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی انتشار گزارش کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازمعلم‌ها و افتتاح ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تخلف شرکت در حادثه تصادف سرباز معلمان محرز است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تامین مسکن دریانوردان در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیگیری می‌شود، در خصوص حادثه دو اتوبوس گفت: اتوبوس خبرنگاران تولید مدل ۱۳۸۵ بوده و معاینه فنی داشته و بعد از سانحه هم کارشناس نقص فنی در آن مشاهده نکرده است ولی در اتوبوس سربازان تخلف شرکت محرز است.

احداث بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر راه ترانزیتی و ۳۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در دولت تدبیر و امید

آمارهای راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طی سال های ۹۲ تا ۹۹ نشان می دهد، در بخش راه های روستایی(آسفالت و شوسه) در سال ۹۲ که حدود ۱۲۹ هزار و ۵۳۴ کیلومتربوده است در سال ۹۹ به ۱۳۵ هزارو ۵۴۰ کیلومتر رسیده است.

جابه‌جایی سالانه حدود ۲ میلیارد مسافر و بیش از نیم میلیارد تن بار داخلی طی 8 سال دولت تدبیر و امید

آمارهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نشان می دهد، سالانه، در حدود ۲ میلیارد مسافر و بیش از نیم میلیارد تن بار داخلی در کشور با پهنای ۱.۶۵ میلیون کیلومتر مربع با طول راهی بیش از ۲۱۸ هزار کیلومتر سالانه جا به جا شده است.

بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر از راه اصلی سنندج-مریوان

هفته گذشته در سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان، قطعه تیژتیژ-گاران از مسیر اصلی سنندج-مریوان-باشماق به طول ۵۲ کیلومتر به افتتاح رسید. 

افتتاح ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور

هفته گذشته همچنین در سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان، ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کردستان به بهره‌برداری رسید. محور بزرگراهی میاندوآب-کرمانشاه بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که استان‌های شمال غرب را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند.  طول کل کریدور ۱۴۶۰ کیلومتر و طول محور بزرگراهی میاندوآب-کرمانشاه ۴۱۶ کیلومتر است که ۱۴۶ کیلومتر از آن در استان کردستان تاکنون به بهره‌برداری رسیده است. 

۱۴ هزار کیلومتر پروژه احداث زیرساخت های حمل‌ونقل در حال اجرا است

وزیر راه و شهرسازی از فعال بودن ۱۴ هزار کیلومتر پروژه احداث زیرساخت حمل‌ونقل در کشور خبر داد. وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون سراسر ایران کارگاه ساخت راه و راه آهن و فرودگاه و بندر است. بیش از ۱۴ هزار کیلومتر پروژه راه اصلی و بزرگراه و آزادراه در دست ساخت است و به زودی در مراسمی با حضور رییس جمهور تعدادی پروژه ملی افتتاح می‌شود. وزارت راه و شهرسازی تا آخرین روز دولت فعال است و تعطیل نمی‌شود. برای ما مردم و انجام وظیفه و پیشرفت کشور مهم است.

افتتاح کریدور نوار غربی در استان‌های غربی کشور تا قبل از اتمام دولت دوازدهم

وزیر راه و شهرسازی گفت: طی سال جاری ۱۰۰ کیلومتر از کریدور در آذربایجان‌غربی افتتاح شد و در روزهای آینده کریدور نوار غربی در سایر استان‌های غربی کشور افتتاح خواهد شد و این یک نشان مشخص و نمونه عینی از حیات فعالیت و خدمت‌گذاری دولت برای توسعه و پیشرفت است.

۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است

خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بیش از ۱۱ هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و ریل در دست احداث است.