شناسهٔ خبر: 95681 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت

انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۹۵ میلیاردی در بندر امیرآباد/ وابستگی ایران در ساخت‌و‌ساز و تجهیزات دریایی و بندری در حال رفع شدن است/ برنامه افزایش ظرفیت بندر چابهار به ۲۰ میلیون تن در سال

بندر امیرآباد انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۹۵ میلیاردی در بندر امیرآباد و برنامه افزایش ظرفیت بندر چابهار به ۲۰ میلیون تن در سال از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۹۵ میلیاردی در بندر امیرآباد

قرارداد احداث کارخانه خوراک دام و طیور به ارزش ۳۹۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بندرامیرآباد منعقد شد.

وابستگی ایران در ساخت‌و‌ساز و تجهیزات دریایی و بندری در حال رفع شدن است

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وابستگی ایران؛ در حوزه ساخت‌ و‌ ساز و تجهیزات دریایی و بندری به طور کامل در حال رفع شدن است.

برنامه افزایش ظرفیت بندر چابهار به ۲۰ میلیون تن در سال

وزیر راه و شهرسازی بخشی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید و به ویژه دولت یازدهم را در بخش حمل و نقل، نوسازی ناوگان هوایی و توسعه فرودگاه ها و بنادر، عنوان کرد.

ثبات در تعرفه‌های مترتب بر کشتی و THC نسبت به سال گذشته

عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه بسیاری از تعرفه های بندری تعیین شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، گفت: تعرفه‌های مترتب بر کشتی و THC در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل، هیچ‌گونه تغییری نداشته است.

پایان نوسازی چهارمین انبار ترانزیت کالا در بندرشهید رجایی 

نوسازی چهارمین انبار ترانزیت کالا با حدود ۱۰ هزار متر مربع در بندر شهید نوسازی شد.

فعال سازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی استراتژی مهم سازمان بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردى و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: شناورهای رو-رو، هزینه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند و ضرورت دارد، از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.