شناسهٔ خبر: 95825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف پاسخگویی به شورای اسلامی استان صورت گرفت؛

حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در جلسه شورای اسلامی استان

جلسه شورای اسلامی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با حضور در جلسه شورای اسلامی استان به سوالات و دغدغه های نمایندگان مردم در این شورا پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، اسدالله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با حضور در جلسه شورای اسلامی استان به سوالات و دغدغه های نمایندگان مردم در این شورا پاسخ داد.

قرایی رییس شورای اسلامی استان در ابتدای این جلسه با اشاره به برگزاری ۳۵ جلسه در طول ۴ سال گذشته و دعوت از مدیران دستگاه های اجرایی برای حضور درجلسات شورا عنوان کرد: قسمتی از جاده های روستایی استان نیازمند بازسازی و نصب علائم و خط کشی هستند.
نماینده شهرستان خوسف در شورای استان هم از فرسودگی ناوگان ماشین الات شهرستان، نیاز به روکش آسفالت راه روستایی سیوجان و  قلعه زری و کمبود اعتبارات شهرستان با توجه طول راهها را عنوان کرد و گفت: روکش  راه اصلی خوسف به خور- دیهوک باتوجه به تردد کامیونها و عبور شترها از جاده و  ساخت و احداث راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار شهرستان که از دیگر خواسته های مردم در حوزه راهداری است.
حسین زاده نماینده شهرستان بشرویه در شورای استان هم خواستار شریانی شدن راه اصلی بشرویه ده محمد-طبس شد و گفت: بشرویه در بن بست جاده قرار گرفته که باید چاره اندیشی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده خراسان جنوبی هم در ادامه به بیان گزارشی از وضعیت جاده ای استان پرداخت و به سوالات اعضای شورا پاسخ گفت.
خراسان جنوبی اولین استان به لحاظ طول راه های استحفاظی
 جلال زاده گفت: طول راه های خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار کیلومتر است که در بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از نظر وسعت تحت پوشش اولین استان بشمار  می رویم.
وی با اشاره به اینکه طول راه های  روستایی استان افزون بر ۱۱ هزار کیلومتر که حدود ۶ هزار کیلومتر آن  آسفالت است.
وی تعداد راهدارخانه های استان را ۳۲ مورد عنوان کرد: ۳۲ مجتمع خدماتی رفاهی ،۳۵۶ دستگاه ماشین الات و ۵۰۹ راهدار در این اداره کل به مردم خدمات ارائه می دهند .

سالانه به طور متوسط باید۱۰ درصد راه های آسفالته استان روکش شوند
وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی عمر مفید روکش راه ها حداکثر ۱۰ سال است،ادامه داد: افزون بر ۱۲ هزار کیلومتر از راه های اصلی و روستایی استان آسفالت است که بطور متوسط باید سالانه ۱۰ درصد این راه ها یعنی ۱۲۰۰ کیلومتر آن روکش شود.
نیاز۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای روکش سالانه 
وی با بیان اینکه براساس برداشت سامانه متمرکز روکش های کشور ۷۰ درصد راه های استان به بهسازی و بازسازی و عملیات ترمیمی نیاز دارند،گفت:برای روکش راه های استان سالانه افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توانستیم طی پیگیری های مستمر سال گذشته اعتبار ابلاغی در پایان سال به ۱۹۸ میلیارد تومان رسید.
کسب رتبه اول کشور توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سه محور
جلال زاده با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات ملی در سال ۹۸ ،۳۷ درصد و در سال گذشته ۷۵ درصد بوده،ادامه داد:سال گذشته موفق شدیم براساس ارزیابی های انجام شده در سطح ملی در حوزه مدیریت راه، عملکرد ادارات کشور و جشنواره پروژه های برتر راهداری رتبه اول کشور را کسب کنیم، بیان کرد: هم چنین در استفاده از روکش حفاظتی کم هزینه هم جزو اولین  استان های کشور بوده ایم.
همچنین امسال نوسازی ۵ دستگاه راهداری در دستور کار قرار گرفته که عملیات تعمیرات و بازسازی آن ها شروع شده است.    
اجرای۶۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی در سال ۹۹
جلال زاده با بیان اینکه بلایای طبیعی مثل سیل  هم به جاده های استان خسارات زیادی وارد می آورند که در سال ۹۸ از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تایید شده در این حوزه فقط ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافت‌.
وی از حذف ردیف ملی اعتبارات راه روستایی استان به عنوان یکی ار مشکلات یاد کرد.
در پایان این جلسه به پاس تلاش های مدیرکل و مجموعه همکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لوح سپاس از سوی شورای اسلامی استان به جلال زاده اهدا شد .