شناسهٔ خبر: 96446 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری خبر داد:‌

تعیین تکلیف شهرک‌های واقع دراراضی ۳۸۰ هکتاری کیانشهر

سلطانی صبور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری از سند دار کردن زمین اشخاص دارای قرارداد واگذاری در اراضی ۳۸۰ هکتاری واقع در کیانشهر خبر داد .

وجیه الله سلطانی صبور، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، از سند دار کردن زمین اشخاص دارای قرارداد واگذاری در اراضی ۳۸۰ هکتاری واقع در کیانشهر خبر داد .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری افزود: کیانشهر منطقه‌ای در جنوب غربی منطقه ۱۵ شهرداری تهران است که در ناحیه ۳ منطقه ۱۵ واقع شده است، قبل از وقوع انقلاب، کیانشهر کنونی یک منطقه الونک نشین به نام شهرک نجف آباد بود که ساکنین این آلونک‌ها از سال ۱۳۵۴ در آن محل سکونت داشتند و در سال ۱۳۴۴ (گروه مهندسان مشاور ) طرحی را برای توسعه پایتخت ارائه دادند و سرانجام در بهمن ۱۳۴۷، طرح جامع ۵ ساله تهران ، به تصویب انجمن شهر رسید و برای تهران مرزهایی تعیین شد، به‌همین ترتیب مرز جنوب مرکزی تهران، خیابان نجف آباد تعیین شد و عملیات عمرانی کیانشهر از سال ۱۳۴۹ آغاز شد .

وی افزود : از سال ۱۳۴۹ اداره کل مسکن و شهرسازی سابق حدود ۱۲هزار  واحد مسکونی (ویلایی- آپارتمانی) در شهرک کیانشهر (موسوم به نجف آباد شوش) احداث می‌کند و تعدادی از واحدهای ویلایی و آپارتمانی احداث شده، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طی قراردادهای واگذاری که با معرفی به بانک مسکن و تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی صورت می گرفت و هم اکنون به عنوان بنچاق اولیه شناخته می شوند، به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

سلطانی صبور یادآورشد: در اوایل انقلاب تقریباً تمامی واحدهای مسکونی احداث شده و خالی از سکنه، توسط مردم تصرف شده و پس از اینکه تلاش‌های حقوقی وزارت مسکن و شهرسازی در جهت رفع تصرف از متصرفان به نتیجه نمی‌رسد، سر انجام مقرر می‌شود پس از احراز شرایط متصرفین، واحدهای مسکونی طبق روال قانونی به ایشان واگذار شود.

وی تاکید کرد: پس از اخذ سند مالکیت کلی شهرک کیانشهر بنام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن، اقدامات لازم جهت تهیه نقشه ها و صورتمجالس تفکیکی صورت گرفته و شهرداری منطقه ۱۵ تهران نیز با تفکیک پلاک‌های موصوف بر اساس آلبوم تهیه شده موافقت می‌کند و پس از آن انتقال واحدهای مسکونی کیانشهر در دستور کار قرار می‌گیرد و طبق یک آمار تقریبی غیر مستند تاکنون حدود ۷۰ درصد از واحدها بصورت قطعی منتقل شده‌اند.

سلطانی صبور گفت: اما خبر خوش برای مردم این است که با توجه به وجود صورت‌مجلس تفکیکی، اشخاص طرف قرارداد به محض مراجعت به اداره راه و شهرسازی شهرستان ری، پس از احراز شرایط و اخذ مدارک لازم و قیمت منطقه‌ای عرصه سند مالکیت مادر جهت اخبار قطعه مضبوط در قرارداد به اداره ثبت منطقه ارسال و اقدام صدور سند از ناحیه اداره ثبت صورت می‌پذیرد.

وی از مردم خواست مطابق با شرایط قانونی همراهی کنند تا هر چه سریعتر درخواست‌ها و مراجعات حل و فصل شود.