شناسهٔ خبر: 97114 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تسهیل در روند صادرات کالا از بندر نوشهر به کشورهای همسایه/ پیشرفت۹۰درصدی اسکله سیریک مطابق برنامه‌ زمان‌بندی/ برگزاری ۷ هزار ساعت نفر آموزشی در ۵ ماهه اول امسال در بندر چابهار

بنادر ابلاغ اجرای ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی و پایش آن و تسهیل در روند صادرات کالا از بندر نوشهر به کشورهای همسایه از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

رشد ۱۴ درصدی میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر ایران تا پایان مرداد ۱۴۰۰

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۴ درصدی میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، معادل ۵۸.۹۹ میلیون تن بوده است.

رشد ۲۴۱ درصدی ترانزیت کالا در بندرانزلی

ترانزیت کالا در بندر انزلی و در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۱ درصد رشد داشته است و از سوی ۵۲ درصد کشتی‌هایی که از بندر انزلی به مقاصد کشورهای حاشیه دریای خزر رفتند، دو سر بار بودند.

ابلاغ اجرای ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی و پایش آن

رستم قاسمی در راستای اجرای فرامین و برنامه های رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی و تحقق اهداف و برنامه های اعلامی در دولت سیزدهم ۱۰ اقدام راهبردی این وزارتخانه را در گام نخست برای اجرا و اقدام عاجل ابلاغ کرد.

حمل بيش از ۱۰میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالای اساسی از بنادر کشور توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌اي گفت: از فروردین ماه تا هشتم شهریور ماه ، بالغ بر ۱۰میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالاهای اساسی از مبدأ هشت بندر کشور بارگیری و به مقاصد مورد نظر حمل شده است.

بیش از ۴میلیون‌تن؛ موجودی کالای اساسی در بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد.

رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرامام(ره) در پنج ماهه نخست سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد ۹۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در مجتمع بندری انزلی در ۵ ماهه ابتدای سال جاری، گفت: میزان تخلیه و بارگیری دراین بندر رشد ۳ درصدی داشته است.

روزانه ۲۵۰۰ کامیون و ۱۵۰ واگن به بندر امام خمینی (ره) اعزام می‌شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر شد روزانه ۲۵۰۰ کامیون و ۱۵۰ واگن به بندر امام خمینی (ره) اعزام شود.

ضرورت تحقق حمل یکسره کالا از کشتی به مقصد

در نشست شورای عالی ترابری، وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تحقق حمل یکسره کالا از کشتی به مقصد تاکید کرد.

پیگرد قضایی انتساب اخبار جعلی / سامانه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منبع رسمی اخبار است
وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای اعلام کرد: انتشار اخبار مرتبط با ستاد وزارت راه و شهرسازی صرفا در پایگاه خبری این وزارتخانه درج می شود و اخبار نقل شده از پایگاه خبری که در سامانه این پایگاه وجود ندارد، جعلی و پیگرد حقوقی می شود.

تسهیل در روند صادرات کالا از بندر نوشهر به کشورهای همسایه

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت گفت: همه باید تلاش کنند تا موانع صادرات کالا از بنادر تا حد امکان برطرف شود.

ضرورت تعریف و تدوین دیپلماسی اقتصادی مشخص در حوزه حمل و نقل دریایی

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه تغییر دیپلماسی اقتصادی؛ تاثیر ویژه‌ای در رونق حوزه دریایی و بندری ایران خواهد داشت، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی مشخصی در حوزه حمل و نقل دریایی تعریف و تدوین شود.

ضرورت حذف موانع داخلی و خارجی در حوزه دریایی و بندری برای پویایی اقتصاد ایران

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه حذف موانع داخلی و خارجی حوزه دریایی و بندری به منظور پویایی اقتصاد ایران، اجتناب ناپذیر است، گفت: باید بهترین شرایط را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را رقم زد.

پیشرفت۹۰درصدی اسکله سیریک مطابق برنامه‌ زمان‌بندی

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: عملیات احداث اسکله‌های بندر سیریک با پیشرفت ۹۰ درصدی مطابق با برنامه‌ریزی درحال اجرااست

نوسازی و توسعه ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی در دستور کار است

عضو کابینه دولت سیزدهم بر نوسازی و توسعه ناوگان ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی تاکید کرد و به تشریح برخی از برنامه‌های خود در بخش حمل‌و‌نقل، پرداخت.

افزایش ۴۰ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: میزان تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال تا چهارم شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

برگزاری ۷ هزار ساعت نفر آموزشی در ۵ ماهه اول امسال در بندر چابهار

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از برگزاری هفت هزار ساعت نفر آموزش به شیوه‌های مجازی و نیمه حضوری در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

رشد ۱۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان طی ۵ ماه گذشته

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با تشریح عملکرد مقایسه‌ای ۵ ماهه امسال بنادر بخش غرب این استان(به جز کیش) نسبت به مدت مشابه ۹۹، گفت: طی ۵ ماه گذشته، مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی، در بنادر غرب هرمزگان بیش از ۴ میلیون و ۱۶۵ هزار تن بوده که رشد ۱۲۶ درصدی نشان می‌دهد.

اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای چهارمین سال دستگاه برتر استانی در جشنواره شهید رجایی شد

اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای چهارمین سال، موفق به کسب عنوان دستگاه برتر استانی در جشنواره شهید رجایی سال ۹۹ و شایسته تقدیر شد.