شناسهٔ خبر: 97271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

اجرای فاز دوم نیروگاه برق خورشیدی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی

نیروگاه خورشیدی راهداری و حمل ونقل استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تکمیل عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه برق خورشیدی این اداره کل با اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، مهرداد جهانی با اشاره به اجرایی شدن اهداف مدیریت سبز بر مبنای توسعه پایدار در این اداره کل گفت: با توجه به اهمیت استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف صرفه‌جویی در مصرف ذخایر فسیلی، عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه برق خورشیدی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تکمیل شده و بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: فاز نخست این نیروگاه در سال ۱۳۹۸ با ۱۷۵ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید که توان تولید ۲۰ کیلووات برق در طول یک شبانه روز را به همراه دارد.

به گفته جهانی فاز دوم پروژه احداث نیروگاه برق خورشیدی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز با توان تولید ۲۰ کیلووات برق با اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیون تومان به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: نیروگاه برق خورشیدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در مجموع با توان تولید ۴۰ کیلووات برق، حدوداً ۳۵ درصد از برق مورد نیاز اداره را تأمین می‌کند که از حیث صرفه‌جویی در مصرف برق شبکه ای، کاهش هزینه‌های جاری، کاهش دمای زمین و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه ادارات دولتی موظف به تأمین ۲۰ درصد از برق مصرفی خود از انرژی های تجدیدپذیر هستند، افزود: با تلاشی مضاعف توانستیم در راستای اهداف سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با اجرای فاز دوم نیروگاه برق خورشیدی به این مهم دست یابیم.