شناسهٔ خبر: 974 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با پایگاه خبری:

شمارش ساختمان‌های خسارت دیده ناشی از زلزله ایلام آغاز شد

زلزله ایلام پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی: مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: شمارش ساختمان‌های خسارت دیده ناشی از زلزله این استان به منظور برآورد میزان خسارت‌ها و جبران آن آغاز شده است.

حسن ساغری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طی بازدید دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله زده بخش مورموری و شهرستان آبادانان واقع در استان ایلام و دستور اکید وی مبنی بر تعیین خسارات وارده، شمارش ساختمان‌های آسیب دیده آغاز شد.

وی عنوان کرد: اکنون کارشناسان وزارت راه و شهرسازی استان ایلام مشغول برآورد میزان خسارات وارده‌اند که این گزارش‌ها در فرم‌های 11 گانه به جهت برآورد نهایی تنظیم و در حال جمع‌آوری هستند.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تعیین میزان خسارت‌ها با شمارش ساختمان‌های اداری واقع در این استان زلزله زده شروع شد و اکنون کاشناسان مشغول ثبت آسیب‌های ساختمان‌های مسکونی و ساختمان‌های مسکن مهر هستند.

به گفته وی در اثر وقوع زلزله استان گیلان، ساختمان‌های مخابرات و کتابخانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملا تخریب شده‌اند.

ساغری با یادآوری توزیع سه هزار و 300 چادر به همراه غذا، دارو و نیازهای اولیه بین زلزله‌زدگان این استان افزود: اکنون آرامش در استان برقرار است و امدادگران معابر را بازکرده‌اند و تدریجا بازسازی و مرمت ساختمان‌ها آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسوول بازسازی ساختمان‌های روستایی است که در این‌باره توافقات لازم با همکاری این بنیاد، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام به منظور تسریع در شناسایی و مرمت ساختمان‌های خسارت دیده انجام شده است.

نظر شما