شناسهٔ خبر: 97755 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

ساخت یک میلیون مسکن در سال تورم‌زا نیست/بیش از ۳/۶ هزار میلیاردتومان آورده متقاضیان مسکن ملی به حساب سازندگان پرداخت شد

شهر تهران تاکید وزیر راه و شهرسازی بر فراهم بودن‌زیرساخت‌ها برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در کشور،برگزاری بیست‌و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان، پرداخت بیش از ۳/۶ هزار میلیاردتومان آورده متقاضیان مسکن ملی به حساب سازندگان بخشی از مهمترین اخبارحوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

زیرساخت‌ها برای جهش تولید مسکن در کشور فراهم است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف بزرگی در بخش مسکن در دولت سیزدهم پیش‌بینی شده است، گفت: طرح جهش تولید مسکن که احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال را هدف‍گذاری کرده با مطالعه کارشناسی و  با برنامه‌ریزی آماده شده است. برخی می‌گویند که ساخت یک میلیون مسکن تورم ایجاد خواهد کرد، اما اینطور نیست چراکه برای احداث این واحدها از منابع دولتی استفاده نمی‌کنیم. روش‌هایی برای تامین منابع مالی این برنامه پیش‌بینی کردیم که تورم زا نیستند.

دیدار جمعی از امرای ارتش با وزیر راه و شهرسازی

جمعی از امرای ارتش با حضور در ساختمان دادمان با وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند. در این نشست، امرای ارتش ضمن تبریک به رستم قاسمی به خاطر انتصاب او در مقام وزارت راه و شهرسازی، به بیان برخی دغدغه‌های خود در این حوزه پرداختند. رفع تعارضات منافع ارتش و وزارت راه و شهرسازی، تامین واحدهای مسکونی و سازمانی برای پرسنل ارتش و مسائل مربوط به ترانزیت و حمل‌ونقل از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود. 

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان افتتاح شد

هفته گذشته بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. این نمایشگاه از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده و ۶۳۰ شرکت و نمایندگان هشت کشور ایران، فنلاند، کانادا، چین، ترکیه، اندونزی، کره جنوبی و آلمان در آن حضور دارند. همچنین ۱۲۰ نفر عضو هیات تجاری از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، کنیا، اندونزی، سوریه و امارات متحده عربی در این نمایشگاه حاضر هستند. سومین فستیوال معماری ایران و کارگاه‌های آموزشی در حوزه بازارهای صادراتی از جمله برنامه‌های جانبی بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان است. 

سرعت، کیفیت و قیمت؛ سه شاخصه مهم برای توسعه صنعت ساختمان

وزیر راه و شهرسازی از سرعت، کیفیت و قیمت به عنوان سه شاخصه مهم برای توسعه صنعت ساختمان نام برد. قاسمی افزود: در حوزه تولید مسکن باید فناوری‌های جدید را در انبوه‌سازی استفاده کنیم. این فناوری‌ها امروز در نمایشگاه صنعت ساختمان به نمایش گذاشته شده که می‌توانیم از آن‌ها برای برنامه‌های آینده در حوزه مسکن استفاده کنیم. 

نقش راهبردی قانون جهش تولید مسکن برای خانه دار شدن متقاضیان مسکن

عضو کابینه دولت سیزدهم قانون جهش تولید مسکن را قانونی راهبردی برای خانه‌دار شدن متقاضیان مسکن دانست و تاکید کرد: مردم در خصوص تامین مسکن نگرانی نداشته باشند.

تفاهم‌نامه احداث ۴ هزارواحد مسکونی برای خانوارهای دومعلول و بیشتر امضا می‌شود

خاکی‌پورمدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز از امضای تفاهم‌نامه احداث ۴ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دومعلول و بیشتر برای سال‌جاری خبر داد. خاکی‌‌پور ادامه داد: یکهزار و ۱۰۰ واحد باقیمانده از ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خانوارهای دو معلول و بیشتر که موضوع تفاهم‌نامه سال ۱۳۹۵ بوده، تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود که متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای باقیمانده حدود ۹۰ درصد است.

تخفیف‌ها و مشوق‌های دولتی شامل طرح‌های حمایتی مسکن از جمله طرح اقدام ملی و جهش تولید می‌شود

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه سیاست دولت سیزدهم تولید انبوه و مستمر مسکن است، گفت: تخفیف‌ها و مشوق‌های دولتی شامل طرح‌های حمایتی مسکن از جمله طرح اقدام ملی و جهش تولید می‌شود.

بررسی وضعیت تامین مالی پروژه‌های اقدام ملی در پرند

شایان مدیرعامل بانک مسکن با حضور در شهر جدید پرند در جریان آخرین وضعیت روند تسهیلات دهی این بانک به پروژه های اقدام ملی و مشکلات پیمانکاران قرار گرفت.

بیش از ۳/۶ هزار میلیاردتومان آورده متقاضیان مسکن ملی به حساب سازندگان واریز شد

علمداری عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ۳ هزار و ۶۵۴ میلیاردتومان ازمحل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شد، از پرداخت ۲۵۵ میلیاردتومان تسهیلات در اجرای این طرح به متقاضیان خبر داد.

رفع مشکلات مسکن کارمندان وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال

نعمت‌الله ترکی معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ضمن ارایه بخشی از اقدامات انجام شده در بیش از یکسال فعالیت در وزارتخانه از رفع مشکلات مسکن کارمندان وزارت راه تا پایان امسال و پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی با بهره‌مندی از اطلاعات استان‌ها، خبر داد.