شناسهٔ خبر: 97948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

اجرای طرح ارتقای سطح ایمنی راکبین موتور سیکلت در شهرستان کنگاور

کرمانشاه- کرمی مدیر کل مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از اجرای طرح ارتقای سطح ایمنی راکبین موتور سیکلت در روستای فش از توابع شهرستان کنگاور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبرز کرمی درخصوص اجرای این طرح  اظهار داشت: با توجه به تصادفات جرحی و فوتی بالا در بحث موتورسیکلت طرح اهدا کلاه ایمنی جهت فرهنگ سازی استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی انجام می شود.

وی افزود: بیشتر تصادفات شهرستان مربوط به موتورسیکلت سوراران است، لذا به جهت نظم بخشی و ارتقاء ایمنی موتورسوران، توزیع رایگان ۵۰ کلاه ایمنی انجام شد.

کرمی با بیان اینکه طرح توزیع کلاه ایمنی در شهرستان های که آمار تلفات موتورسیکلت بالا است برگزار می‌شود گفت: با توجه به تاثیرگذاری اجرای این طرح در پایین آمدن آمار تلفات تصادفات جاده ای از ابتدای سال نیز تعداد ۲۱۰ عدد در بین راکبین موتورسیکلت در شهرستان های سرپلذهاب، صحنه، ماهیدشت، توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تصادفات موتور سیکلت سوار  در روستاها به نسبت سایر نقاط دیگر زیاد است، خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم با همکاری پلیس راه استان در برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگ سازی بتوانیم نقش بسزایی در رعایت موارد ایمنی از طرف راکبین موتور سوران را داشته باشیم.

کرمی در پایان افزود: معمولا راکبان موتورسیکلت در بحث تصادفات بیشتر در معرض آسیب هستند که استفاده از کلاه ایمنی در این راستا از اهمیت بسزایی برخوردار است.