شناسهٔ خبر: 98042 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد/تحويل ۴ بيمارستان به وزارت بهداشت در نيمه اول امسال/ساخت حدود ۷۰ هزار واحد مسکن در حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار

شهر تهران ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، تحويل ۴ بيمارستان به وزارت بهداشت در نيمه اول امسال، و ساخت حدود ۷۰ هزار واحد مسکن در حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار بخشی از مهمترین اخبارحوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بخشنامه جدید تعارض منافع دستور کار همه مدیران باشد

وزیر راه و شهرسازی در پیامی توییتری ضمین تاکید بر اینکه حافظ منافع مهندسان است، نوشت: حدود ۶۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و باید حافظ منافع همه مهندسان بود.

قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد

قانون جهش تولید مسکن مشتمل بر ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره از سوی مجلس به دولت برای دستور ابلاغ، ارایه شد.

تحويل ۴ بيمارستان به وزارت بهداشت در نيمه اول امسال

علی نبیان معاون وزير راه و شهرسازی با اشاره به تحويل چهار پروژه بيمارستانی به وزارت بهداشت در نيمه اول امسال، گفت: با تخصيص كامل بودجه آمادگی لازم برای تكميل و تحويل سه پروژه ورزشگاهی نيز در نيمه دوم سال وجود دارد.

ابلاغ مصوبه ساماندهی فضایی عملکردی حوضه‌های آبریز سدهای تامین‌کننده آب‌شرب تهران

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران پیرو بررسی و تصویب طرح در محدوده حوضه‌های آبریز سدهای طالقان و امیرکبیر در استان البرز در جلسات مشاوره اول دی ۱۳۹۹و ۱۱  اسفند ۱۳۹۹ در جلسه مورخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ خود پس از استماع نتایج بررسی طرح در محدوده حوضه‌های آبریز سه سد مذکور را با رعایت محوریت "مقابله با آلودگی و حفاظت از آب" موضوع مورد تاکید در ابلاغیه دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی و با توجه ویژه به ملاحظاتی مورد بررسی و تصویب قرار داد.

تصویب پیشنهاد بازنگری در نگرش و روش تهیه طرح جامع شهر

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص بازنگری در نگرش و روش تهیه طرح جامع شهر به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و مدیرکل دفتر طرح‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

طرح شهرسازی اراضی پادگان سمنان مصوب و ابلاغ شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی مکاتبه با استانداری سمنان، مصوبه طرح شهرسازی اراضی پادگان سمنان را ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، توافق حاصله در مراجع استانی بر اساس صورتجلسه مورخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ کمیسیون ماده پنج شهر سمنان مبنی بر تخصیص ۵۴ درصد از سطح عرصه به عنوان سهم مالک با کاربری مسکونی-خدماتی (محله‌ای) و ۴۶ درصد به عنوان سهم خدمات عمومی شهر با کاربری‌های (تجاری-خدماتی، درمانی، اداری-انتظامی، ورزشی، فرهنگی-هنری، تاسیسات شهری، آموزشی، تجهیزات شهری، فضای سبز و پارک، مذهبی، حمل‌ونقل، انبارداری و معابر) موردتایید قرار گرفت.

الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه موخ ۴ مرداد ۱۴۰۰، پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی با عنوان "الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک" را در پاسخ به مطالبات جمعی از فعالان حقوق کودک، متخصصان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مبنی بر فقدان سیاست‌ها و مجموعه ضوابط اجرایی موثر، کمبود سطوح عملکردی متضمن تامین نیازهای کودکان در بناها و فضاهای شهری، بررسی و ضمن تاکید بر ملاحظات با ملاحظاتی مورد تصویب قرار داد.

بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه شناسایی محدوده‌ها و محلات هدف بهسازی، نوسازی و بازآفرینی شهری ابلاغ شد

طی مصوبه‌ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، مصوبه بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه شناسایی محدوده‌ها و محلات هدف بهسازی، نوسازی و بازآفرینی شهری به مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ابلاغ شد.

اجرای بیش از ۳ هزار واحدمسکن ملی در خوزستان

جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اعلام اینکه در سطح استان بیش از ۲ هزار سند از سوی بنیاد صادر شده است از اجرای فوندانسیون بیش از ۳ هزار واحد مسکن ملی خبر داد.