شناسهٔ خبر: 98071 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

نقش ویژه بندر امام در عضویت ایران در شانگهای/ بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه‌ای و جهانی آمادگی کامل دارد/رشد ۱۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال

بنادر نقش ویژه بندر امام در عضویت ایران در شانگهای و آمادگی بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه‌ای و جهانی از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

نقش ویژه بندر امام در عضویت ایران در شانگهای

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت : ظرفیت انبارش و نگهداری درجای کالاهای اساسی در بندر امام ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که ۳ میلیون و۴۰۰ به غلات و ۴۰۰ هزار تن هم به روغن خوراکی اختصاص دارد.

عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است 

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، گفت: این عضویت عاملی برای جذب سرمایه‌گذاران کشورهای عضو در بنادر شمالی کشور خواهد بود.

بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه‌ای و جهانی آمادگی کامل دارد

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و موافقت‌نامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: هم اکنون در ایران شرکت‌های خصوصی قدرتمندی وجود دارند که می‌توانند در کشورهای عضو این سازمان که از حمل و نقل دریایی برخوردارند، حضور موثر داشته باشند.

رشد ۱۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال 

عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: در این دوره زمانی جمعا ۹۰۶ هزار و ۲۱۸ TEU کالای کانتینری در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان

در راستای حمایت سازنده‌تر از حقوق دریانوردان در چالش‌ها و اختلافات در محیط کاری و اطمینان از اجرای دقیق قوانین و استانداردهای بین‌المللی در رابطه با فضای کسب و کار در دریا، هیات رسیدگی به تخلفات انضباطی دریانوردان در سازمان بنادر، تشکیل شد.

پیوستن به سازمان همکاری شانگهای؛ فرصت طلایی برای بنادر شمالی ایران 

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را یک فرصت طلایی برای توسعه و رونق بنادر شمالی کشور دانست و گفت: این بنادر آمادگی دارند تا خدمات مورد نیاز به کشورهای عضو در حوزه کالا و کشتی را ارائه کنند.

تعمیرات تخصصی مادربردهای رادار ترما در بندر شهید رجایی پایان یافت

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات تخصصی ۳ عدد مادربرد رادار ترما در بندر شهیدرجایی با ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال پایان یافت.