شناسهٔ خبر: 98714 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

دولت مصمم به فعال کردن همه ظرفیت‌های کشور در حوزه مسکن است/تشکیل بانک زمین در ۳ ماه آینده/آغاز عملیات احداث ۲ میلیون واحد مسکونی در آینده نزدیک

شهر تهران تاکید رییس جمهوری بر فعال کردن همه ظرفیت‌های کشور در حوزه مسکن در جلسه شورای عالی مسکن، تشکیل بانک زمین در ۳ ماه آینده و آغاز عملیات احداث ۲ میلیون واحد مسکونی در آینده نزدیک، از اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

دولت مصمم به فعال کردن همه ظرفیت‌های کشور در حوزه مسکن است

در نخستین جلسه شورای عالی مسکن که عصر بعداز ظهر چهارشنبه با حضور رییس جمهور تشکیل شد، سیاست‌گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بر لزوم همکاری همه نهادها و فعال شدن ظرفیت‌های کشور برای ساخت مسکن و رفع دغدغه‌های مردم در این زمینه تأکید شد.

تشکیل بانک زمین در ۳ ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی الزاماتی از اجرای قانون جهش تولید مسکن را با تاکید بر همراهی تمامی ارکان دولت تشریح کرد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در قانون جهش تولید مسکن برای مولفه‌های تولید مسکن که شامل تامین زمین، تامین منابع مالی، تامین مصالح ساختمانی و خدمات است، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، گفت: سیاست دولت در تولید مسکن رفتن به سمت شهرسازی و نه صرفا مسکن‌سازی است. بدین معنا در تلاش هستیم تا زمین‌های درون بافت‌های شهری برای تولید مسکن در اولویت قرار بگیرد.

آغاز عملیات احداث ۲ میلیون واحد مسکونی در آینده نزدیک

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا ۱۰ روز دیگر ثبت‌نام در سامانه تقاضای مسکن برای اجرای قانون جهش تولید مسکن آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال  نمی‌توان در هر سال تنها یک میلیون واحد مسکونی احداث کرد، چراکه ساخت مسکن یک سال و نیم تا دو سال طول می‌کشد. ما برای جبران این موضوع و حل مساله زمانبندی مجبوریم که احداث تعداد بیشتری مسکن را آغاز کنیم. بنابراین در حال آغاز احداث دو میلیون واحد مسکونی هستیم. تفاهم‌نامه احداث بخشی از این واحدها امروز در حضور رییس جمهور با بنیاد مسکن، صندوق تعاون، وزارت کار، بسیج و مجموعه کسانی که در حوزه توزیع مدیریت ساخت به ما کمک می‌کنند، امضا شد و به زودی عملیات اجرایی احداث دو میلیون واحد مسکونی آغاز می‌شود.

رفع مشکلات احتمالی در پروژه‌های راهسازی و مسکن استان بوشهر

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان بوشهر بر رفع مشکلات احتمالی بر سر راه تکمیل پروژه‌های راهسازی و مسکن استان تاکید کرد.

ارایه تسهیلات مناسب برای تولید مسکن در قانون جهش تولید

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که تسهیلات مناسبی برای تولید مسکن در قانون جهش تولید برنامه‌ریزی شده است از سرعت گرفتن تکمیل وتوسعه بنادر جنوب کشور خبر داد. وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص مسکن و اجرای قانون جهش تولید که احداث چهارمیلیون واحد مسکونی برای چهار سال را در برنامه قرار داده است، اعلام کرد: احداث چهارمیلیون واحد مسکونی در چهار سال کار بزرگی است که با تشکیل اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور در خصوص آن سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن آن انجام شد.

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد

وزیر راه و شهرسازی در حکمی حسن احمدی نوری را به عنوان سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران ، منصوب کرد.

احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب قانون جهش تولیدتوسط بنیاد مسکن

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که به اجرای قانون جهش تولید مسکن با تاکید دولت سیزدهم خوش‌بین است بر احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب قانون جهش تولید مسکن توسط بنیاد، تاکید کرد.

تخلفات احتمالی در لیست نامزدهای نظام استان تهران بررسی می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور در دو استان زنجان و کرمان با مشارکت بالا برگزار شد، از رسیدگی به تخلفات احتمالی در ارایه لیست نامزدهای نظام استان تهران، خبر داد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در "امور مسکن و شهرسازی" منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی ابوالفضل نوروزی به سمت مشاور وزیر در امور مسکن و شهرسازی منصوب شد.

مشارکت ۴۵ درصدی مهندسان در انتخابات نهمین دوره هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور در ۵ استان باقیمانده طی روزها و هفته‌های آتی برگزار می‌شود از مشارکت ۴۵درصدی در انتخابات این دوره خبر داد.