شناسهٔ خبر: 98977 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در سی و هشتمین رویداد سه شنبه‌های ریلی با حضور مدیرعامل راه آهن انجام شد:

مانع‌زدایی و تصویب نحوه اجرای ۳ فناوری با هدف افزایش ایمنی سیر، بهره‌وری و رضایت مسافران

سه‌شنبه‌های ریلی سه طرح و نوآوری سه منطقه اداره کل راه آهن تهران، اراک و شمال شرق ۱ مراحل پیش رویداد، رویداد را با موفقیت طی کرده و در نهایت در جلسات مانع زدایی به منظور اجرا مصوب و تامین مالی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سی و هشتمین رویداد سه شنبه‌های ریلی با حضور سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن برگزار شد و طی آن سه فناوری شامل کفش خط پلاکدار، مکانیزه سازی دپوی بیسیم و ساماندهی مدیریت توقف قطارها مورد بررسی، مانع زدایی و تصویب نهایی قرار گرفت. همچنین دستورات لازم جهت تامین مالی کامل ۲ طرح صادر شد. در این رویداد تاثیر کفش خط پلاکدار و دارای دید در شب بر روی افزایش ایمنی و کاهش هزینه ها بررسی شد. همچنین مسئول اجرا، ناظر و نحوه ی تامین مالی مشخص شد.

مکانیزاسیون دپوی بیسیم موجب افزایش بهره وری در استفاده از این بیسیم ها خواهد شد و انجام امور به شیوه سنتی حذف خواهد شد. مقرر شد این طرح در دو فاز و با همکاری دفتر هوشمندسازی و داده کاوی و همچنین اداره کل ارتباطات و علائم الکتریکی اجرا شود.

در این مراسم که معاونان و مدیران ستادی به طور حضوری و مدیران کل مناطق راه آهن به طور مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، سه طرح جهادی شامل کفش خط پلاکدار، مکانیزه سازی دپوی بیسیم و ساماندهی مدیریت توقف قطارها از سوی ایده پردازان و پژوهشگران طرح معرفی شد که پس از بحث و بررسی مورد تصویب جهت اجرا قرار گرفت.

رسولی در این رویداد، ضمن تقدیر از تلاش طراحان و پژوهشگران صنعت ریلی عنوان کرد: از تمام افرادی که دغدغه پیش رفت راه آهن را دارند باید قدردانی شود و باید به آن ها با افتخار مدال تقدیم شود.

وی با یادآوری از اینکه هدف از تمامی تلاش‌ها، کاهش هزینه‌های غیرضروری و در عین حال توسعه و شتاب بخشی به سیر ناوگان است، تاکید کرد: باید مقررات بسیار سختی برای ایمنی و نظارت بر عملکرد در نظر گرفته شود، زیرا یک بی احتیاطی کوچک می‌تواند خسارت‌های بسیار زیادی ایجاد کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین آئین‌نامه‌ای به منظور اعطای مدال به افرادی که اقدامات ارزنده‌ای برای راه آهن انجام می‌دهند خبر داد و تصریح کرد: این مدال‌ها که شامل مدال خدمت، مدال ایمنی و مدال ایثار هستند به افرادی که اقدامات ارزنده‌ای برای راه آهن انجام می‌دهند براساس دستورالعمل مصوب اعطا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: در تاریخ راه آهن، افراد بسیاری برای راه آهن فداکاری کرده‌اند که مورد توجه واقع نشده‌اند لازم است از اینها تقدیر به عمل آید.