شناسهٔ خبر: 98991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

بهره‌برداری از محور دهق- میمه در سال ۱۴۰۱

محور دهق میمه- اصفهان ​ معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: احداث محور دهق به سمت میمه دارای پیشرفت فیزیکی قابل توجه بوده و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: پروژه احداث محور دهق به سمت میمه به طول تقریبی ۳۵ کیلومتر که با مشارکت خیر راهساز و به کارفرمایی خیریه امام رضا (ع) در حال انجام است، هم‌اکنون عملیات اجرایی آن تا مرحله قشر اساس و ابنیه فنی به اتمام رسیده و آماده اجرای قشر آسفالت است.  

 وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۶ با هدف کاهش مسیر محور دهق به سمت تهران آغاز شده است و با توجه به اقدامات به عمل آمده و پیشرفت فیزیکی قابل توجه پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با احداث محور میمه به دهق بخشی از بار ترافیکی استان چهارمحال و بختیاری به نجف‌آباد – دهق – علویجه – میمه – تهران که دارای رفت و آمد شبانه روزی حجم زیادی از خودروهای سبک و سنگین است، روان‌تر می‌شود.  

 وی با بیان اینکه تا کنون مبلغ ۹۵ میلیارد ریال توسط خیر راهساز برای احداث این پروژه هزینه شده است اذعان داشت: احجام فنی به کار رفته در این پروژه شامل ۲۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۴۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب زیراساس و اساس بوده همچنین ۸۵.۴ تن آرماتوربندی و ۵ هزار و ۴۲۹ مترمکعب بتن ریزی انجام شده است.