شناسهٔ خبر: 99064 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

توسعه پایدار و راهبردی سواحل، بنادر و‌ جزایر کشور در دستورکار سازمان بنادر/ ضرورت آمادگی تجهیزاتی بنادر برای تخلیه حجم انبوه کالاهای اساسی در نیمه دوم سال/ تلاش برای گسترش توافقنامه سه‌جانبه ایران-هند-افغانستان به سایر کشورهای آسیای میانه

بندر امام خمینی اولویت روند توسعه بنادر جنوبی کشور و تلاش برای گسترش توافقنامه سه‌جانبه ایران-هند-افغانستان به سایر کشورهای آسیای میانه از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

روند توسعه بنادر جنوبی کشور در اولویت است

وزیر راه و شهرسازی از سرعت گرفتن تکمیل وتوسعه بنادر جنوب کشور خبر داد.

اقدامات مهم سازمان بنادر در حوزه دریایی در شش ماه نخست ۱۴۰۰

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مهمترین اقدامات این سازمان طی شش ماه نخست سال جاری در حوزه دریایی را تشریح کرد.

جزییات آخرین اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی IMO

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پیشنهاد ایران برای الزامات قانونی تجهیزات رادیویی و کمک ناوبری شناورهای مسافربری متردد در آب‌های داخلی و سرزمینی کشورها به کمیته ایمنی دریانوردی IMO خبر داد و گفت: این پیشنهاد مورد تایید کمیته مربوطه قرار گرفت.

توسعه پایدار و راهبردی سواحل، بنادر و‌ جزایر کشور در دستورکار سازمان بنادر

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: توسعه پایدار و راهبردی سواحل، بنادر و‌ جزایر کشور به عنوان اولویت اصلی و ویژه، در دستور کار این سازمان قرار دارد.

تدوین دستورالعمل بازیافت کشتی‌ها در ایران

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین دستورالعمل بازیافت کشتی‌ها در ایران با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و تدوین طرح جامع کنترل و بازرسی کشتی‌ها خبر داد.

تخلیه و بارگیری بیش از ۹۷۶ هزار تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام(ره) از ابتدای سال

به دنبال تخلیه و بارگیری بیش از ۹۷۶ هزار تن فرآورده‌های نفتی در شش ماهه نخست سال جاری در پایانه‌های نفتی بندرامام(ره)، نزدیک به ۵۰۰ هزار از این نوع کالا از مبدأ بندرامام‌(ره) ترانزیت شد که بیش از ۳۳۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

ضرورت آمادگی تجهیزاتی بنادر برای تخلیه حجم انبوه کالاهای اساسی در نیمه دوم سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت آماده ‌به‌ کار تجهیزات بندری در بنادر شمال و جنوب کشور، گفت: در نیمه دوم سال با حجم انبوهی از ورود کالاهای اساسی در بنادر مواجه هستیم، بدین جهت ضرورت دارد بنادر کشور، به لحاظ تجهیزات بندری، با قدرت و کیفیت بالا، عملیات تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها را انجام دهند.

تلاش ایران برای گسترش توافقنامه سه‌جانبه ایران-هند-افغانستان به سایر کشورهای آسیای میانه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تلاش ایران برای گسترش توافقنامه سه‌جانبه ایران-هند-افغانستان به سایر کشورهای آسیای میانه گفت: قرارداد با اپراتور هندی چابهار فعال است.

ضرورت حمایت از صنایع کشتی‌سازی داخلی با پیش‌بینی سازوکارهای تامین مالی 

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی بر ضرورت حمایت از صنایع کشتی‌سازی داخلی با پیش‌بینی سازوکارهای تامین مالی تاکید کرد.

دریانوردی کشور با وجود تحریم و کرونا ادامه یافت

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دریانوردی کشور با وجود تحریم و کرونا ادامه یافت.

رتبه چهاردهم شرکت کشتیرانی در میان شرکت‌های بزرگ حمل و نقل دریایی جهان

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات حمل و نقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.

رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان

رئیس سازمان شیلات از رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان خبر داد و گفت: از نظر ناوگان و صید در غرب اقیانوس هند، رتبه نخست را داریم.

ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه پاکسازی ۲۷ مورد سانحه آلودگی در دریا طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است، گفت: در طول این مدت، ۱۰۶۳ مورد بازرسی زیست محیطی از شناورهای متردد انجام شد.