نمایش همه
  • زنان ۱۳۹۶-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۱

    زنان در چند شهر كشور شهردار و رييس شورای شهر شدند/ معرفی زنان كليددار شهر

    در روزهای اخیر اخبار مربوط به تركیب شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا از مناطق مختلف كشور منتشر می‌شود. پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یك تفاوت عمده با تمام دوره‌های قبل دارد و آن هم حضور پر رنگ زنان در تركیب شوراها به عنوان رییس، نایب‌رییس و عضو شورا و همچنین انتخاب شهرداران زن در شهرهای مختلف است.

  • شورایعالی معماری و شهرسازی ۱۳۹۶-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۷

    در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد:

    لغو طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مصوب سال ۱۳۸۷/ ماموریت کمیته ۳ شورای‌عالی برای تهیه گزارش در مورد اقدامات پیرامونی اماکن مقدس/ تهیه طرح حوزه مرکزی شهر

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران در نامه‌ای به استانداری خراسان‌رضوی مصوبه ۱۱ بندی شورا را درباره طرح بافت پیرامونی حرم مطهر حضرت‌امام‌رضا(ع) با تاکید بر لغو طرح نوسازی‌و‌بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مصوب سال ۱۳۸۷ ابلاغ کرد.

  • میدان ولیعصر ۱۳۹۶-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۶

    شاهد چینی وارونگی پلازای ولی‌عصر

    طراحی یک معبر دوسطحی در یکی از میادین بزرگ واقع درمحله لوجیازویی در شهر شانگهای، چهار اشکالی را که کارشناسان به پلازای میدان ولی‌عصر (عج) گرفته‌اند، تایید می‌کند. با گذشت پنج ماه از افتتاح پلازای میدان ولی‌عصر (عج)، این فضای زیرزمینی روباز از کارکرد اصلی که مدیریت شهری برای آن پیش‌بینی کرده بود فاصله زیادی گرفته و مبلمان تعبیه شده در تراز منفی یک میدان به جای گعده فرهنگی و تفرجی شهروندان، به استراحتگاه عصرگاهی مسافران تهران و توقف چند لحظه‌ای کسانی که به قصد خرید به این میدان آمده‌اند، تبدیل شده است.