شناسهٔ خبر: 56391 - سرویس مسکن و شهرسازی

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۸ شهر با بافت فرسود است/ انجام طرح جانمایی گسل‌های شهر مشهد با دقت بالا

گزارش آخر هفته چهارمحال و بختیاری دارای ۱۸ شهر با بافت فرسود است، لزومی بر برگزاری انتخابات نظام مهندسی در یک روز در سراسر کشور نیست، انجام طرح جانمایی گسل‌های شهر مشهد با دقت بالا و تحقق ۱۵۸ میلیارد ریال از تعهدات راه و شهرسازی برای توسعه امامزاده حسین (ع) از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

تهران

منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی از تبدیل زمان انتخابات هشتمین دوره نظام مهندسی کشور از یک روز به یک بازه زمانی در مهرماه سال جاری خبر داد.

محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همراه با معاون املاک و حقوقی استان تهران با ۲۵ نفر از شهروندان این استان دیدار کرد.

پس از ابلاغ رئیس منطقه راه و شهرسازی غرب تهران (ملارد، قدس و شهریار) با دعوت از شهرداران شهریار و وحیدیه جلسه هماهنگی برای تشکیل ستاد بازآفرینی شهرستان برگزار شد.

سخنگوی هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی گزارش روند کاری هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی را در حضور مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای و مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ارائه کرد.

محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ثبت نام ۲۳۲ نفر از مهندسان دارای پروانه اشتغال استان تهران برای نامزدی هیات رئیسه دوره هشتم انتخابات نظام مهندسی استان تهران خبر داد.

اصفهان

هوشنگ عشایری در دومین روز سفر خود به استان اصفهان از پروژه های بافتهای ناكارآمد شهری شهرستانهای برخوار، شاهین شهر و میمه ، خمینی شهر و شهرضا بازدید و در جلسات ستاد بازآفرینی این چهار شهرستان كه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران ، شهرداران و مسئولان محلی برگزار شد حضور یافت.

خراسان رضوی

محمد شكرچی زاده رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی در جلسه شورای فنی استان گفت: جانمایی و تدقیق گسل ها در مشهد نسبت به سایر کلان شهرهای کشور با دقت بالایی انجام شده است.

یزد

به مناسبت سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد نشستی با حضور صاحب‌نظران حوزه شهری تحت عنوان نشست تخصصی بازآفرینی شهری ایران شهر در دانشگاه یزد برگزارشد.

نوکار معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در راستای انجام وظايف تهيه طرح‌های توسعه و عمران استان، این معاونت در سال جاری توانست با حمايت و پیگیری‌های مدیرکل راه وشهرسازی استان و تامين اعتبار ملی از سوی وزارتخانه دو قرارداد جدید با هدف توسعه و ارتقاء وضعیت طرح‌های توسعه شهری در استان منعقد کند.

خوزستان

عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب طرح بازنگری جامع شهر اهواز در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خبر داد.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸ شهر چهارمحال و بختیاری با مساحت یک هزار و ۹۲ هکتار دارای بافت فرسوده هستند و تاکنون مطالعات ۶ شهر انجام شده است.

ستاد بازآفرینی شهری پایدار این استان، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و اعضای این ستاد در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

آذربایجان شرقی

موسوی رئیس اداره راه و شهرسازی میانه از آزادسازی بیش از ۲۸۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی توسط یگان حفاظت شهرستان خبر داد.

آذربایجان غربی

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح احداث بیمارستان شهرستان پیرانشهر در دو مرحله اجرا شده و در حال حاضر از ۶۵ درصد پیشرفت برخوردار است.

مدیراملاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پرونده واگذاری زمین به مساحت ۴۶ هکتاری جهتلو به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جهت احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی و راه‌اندازی دهکده سلامت در جلسه هیئت نمایندگی همراه با ۳۰ مورد پرونده درخواستی بحث و بررسی شد.

قم

فهیمه فتاحی زاده رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: ارتباط بین محورهای تاریخی- فرهنگی پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بافت اطراف آن در یک برنامه پنج ساله تکمیل می شود.

گلستان

میرمحمد غراوی معاون امور عمرانی استانداری گلستان از پایان پروژه‌های اجرایی مسکن مهر استان گلستان درسال جاری خبر داد.

قزوین

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی این اداره کل از رفع تصرف ۱۴۰ هکتار از اراضی دولتی از سال ۹۵ تا کنون خبر داد.

مسعود حق لطفی در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین (ع) قزوین گفت: برای توسعه طرح امامزاده حسین (ع) قزوین یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که ۶۰۰  میلیارد ریال آن برای انجام تملک ها و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر برای حوزه عملیات اجرایی این پروژه تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۵۰ درصد از انرژی در ساختمان ها تلف می شود و این نشان می دهد که مصرف بهینه انرژی نیز باید به طور جدی در دستور کار همه فعالان صنعت ساخت و ساز قرار گیرد.

علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: برای اجرای طرح توسعه امامزاده حسین (ع) قزوین عملیات تملک ۲۳۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۴۵ واحد آن با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به انجام رسیده است.

هادی ابراهیمی مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: متصرفین اراضی دولتی که اسناد عادی در اختیار دارند برای اخذ سند عرصه ی ساختمانی در اسرع وقت جهت تشکیل پرونده به این اداره کل مراجعه نمایند.

کردستان

امیر قادری معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه در زمان توزیع اعتبارات قرار داریم اعتبارات باید در کمیته های برنامه ریزی شهرستانها به گونه ای توزیع شود که در راستای اهداف ستاد بازآفرینی بوده بخشی از اعتبارات هر شهرستان به این بحث اختصاص یابد.

اردبیل

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل، از رفع تصرف بالغ بر ۳۶۰۱۷۱ متر مربع از اراضی مرغوب اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به ارزش ۳۲۰۶۷۶۰۳۵۰۰۰ ریال خبر داد.

مازندران

استاندار مازندران به همراه مدیر کل راه و شهرسازی از عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن مهر مهردشت روستای سلطان محمد طاهر بابل این شهرستان با هدف رفع موانع و تسهیل در روند اجرایی آنها بازدید کرد.

عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از برگزاری هشتمین دوره انتخابات هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی استان در مهر ماه سالجاری به صورت همزمان در سراسر کشور خبرداد.

گیلان

رسول حسین پور مدیر املاک وحقوقی راه وشهرسازی گیلان از آزاد سازی ۳۳۳۷ متر مربع زمین دولتی در ماسال خبر داد.

همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار شهرستان فامنین و رئیس اداره راه و شهرسازی فامنین از روند اجرایی پروژه ساختمان فرمانداری این شهرستان بازدید به عمل آورد.

ایلام

سی وچهارمین جلسه بازنگری طرح جامع شهر ایلام با ریاست معاون امور عمرانی استانداری ایلام- مدیركل راه وشهرسازی استان ومدیران ومسئولین دستگاههای اجرایی مربوطه برگزار شد .