شناسهٔ خبر: 103509 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

گفت‌وگوی ایران و سوریه در حوزه‌های ساختمان و تاسیسات زیرساختی/تمدید طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن/ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن

شهر تهران گفت‌وگوی ایران و سوریه در حوزه‌های صنعتی، ساختمان و تاسیسات زیرساختی در سفر وزیر راه و شهرسازی به سوریه، تمدید طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن، فراهم شدن ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در سامانه نهض ملی مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

گفتگوی ایران و سوریه در حوزه‌های صنعتی، ساختمان و تاسیسات زیرساختی

وزیر راه و شهرسازی کشورمان به منظور ترسیم نقشه راه ارتقای همکاری‌های اقتصادی تهران و دمشق و گفت و گو با رییس‌جمهور و مقامات ارشد سوریه وارد آن کشور شد. قاسمی در بدو ورود به سوریه از عزم و اراده تهران و دمشق برای رسیدن به شراکت‌های واقعی اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

حمایت مجلس از وزیر راه‌وشهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

رئیس مجلس با اشاره به گزارش نظارتی کمیسیون عمران درباره اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی هماهنگی، نظارت، کنترل و حمایت از سازندگان بخش خصوصی، صنعتی سازی و نهادهای ساخت و ساز است و مجلس حمایت های جدی با تصویب این قانون کرده است و در بودجه سال ۱۴۰۱ به این مسئله توجه خواهد داشت.

لزوم تأمین منابع لازم از بودجه ۱۴۰۱ برای صندوق ملی مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تخصیص سهمیه ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری در برنامه ابلاغی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی به استانداران سراسر کشور انجام شده است.

تعیین منابع صندوق ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۱

رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه انتظار داریم بانک‌ها هر چه سریعتر به موضوع جهش تولید مسکن ورود کنند، افزود: منابع مالی صندوق ملی مسکن شفاف نیست، تا این منابع مشخص نشوند قانون ظرفیت اجرایی ندارد و در بودجه سال آینده این منابع باید مشخص شود.

بودجه ۱۴۰۱ در حوزه حمل و نقل و مسکن تقویت می‌شود

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به اهمیت طرح ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن در طی۴ سال  آینده توضیح داد: وزارت راه و شهرساری مسئله مسکن را خوب شروع کرد، برنامه ریزی و هدف گذاری ساخت ۴ میلیون مسکن تا کنون به درستی انجام شده و مجلس نیز با توجه به قانون جهش تولید مسکن هم جانبه از این طرح حمایت می کند.

آغاز ثبت‌نام مجردان بالای ۲۳ سال سن در سامانه نهضت ملی مسکن

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام آغاز ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در سامانه نهضت ملی مسکن از انجام پالایش متقاضیان مسکن در ستاد وزارتخانه و ارجاع آن به استان‌ها برای بررسی نهایی خبر داد.

شایعات مرتبط با جعلی بودن پیامک سامانه ملی املاک و اسکان صحت ندارد

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای با تایید پیامک ارسالی شده از سرشماره V.MASKAN ، بر تعیین وضعیت خانه‌ خالی تا روز اعلام شده تاکید کرد.

پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن براساس آخرین مصوبات

وزارت راه و شهرسازی به منظور اجرای بهینه نهضت ملی مسکن تسهیل‌گری‌هایی را انجام داده که بخشی از این موارد شامل کاهش سابقه مالکیت از ۱۶ به ۵ سال، افزایش تسهیلات، امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳سال و شناسایی و تامین زمین در فرصت سه ماهه ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و پالایش شرایط متقاضیان بر اساس آخرین مصوبات بوده است.

آسیب سیل به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان و فارس

جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سیل زمستان امسال به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دو استان سیستان و بلوچستان و فارس آسیب وارد کرده است از آغاز بازسازی واحدها از هفته آتی با منابع داخلی بنیاد خبر داد.

طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن تمدید شد

طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق مسکن تا پایان بهمن‌ماه سال جاری تمدید شد. این طرح که با عنوان طرح ۸۳ بانک مسکن منتشر شد، از ۲۳ آذرماه آغاز و قرار بود تا پایان دی‌ماه به اتمام برسد. اما با استقبال انجام شده از سوی مشتریان، این طرح تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد.

جزئیات شهرهایی که امکان ثبت‌نام نهضت ملی مسکن برای آنها فراهم شد

معاونت مسکن و ساختمان در سایت ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، اسامی شهرهایی که امکان ثبت نام در انها همچنان وجود دارد و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را انجام دهند را اعلام کرد.

انتصاب سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید طی حکمی پیمان پیرفرشی را به سمت سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس منصوب کرد.

مقاوم‌سازی ۱۰۰ درصدی واحدهای مسکونی روستایی تا ۱۴۱۰

حمیدی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه تا ۱۴۱۰، تمامی واحدهای مسکونی روستای و شهری کوچک مقاوم‌سازی می‌شود، رقم پرداختی تسهیلات یارانه دار به اجرای طرح را ۱۰۰ میلیون تومان برشمرد که افزایش آن تا ۲۰۰ میلیون تومان تصویب شده است.

مقاوم‌سازی بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در سال جاری ۱۱۰ هزار واحد را تکمیل و تحویل مردم داده است.

سرپرست امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن منصوب شد

در حکمی از سوی مدیرعامل بانک مسکن، «مهدی سندگل نظامی» به عنوان سرپرست مدیریت امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن منصوب شد.