شناسهٔ خبر: 106726 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

داخلی‌سازی ۴۷۰ دستگاه ناوگان ریلی/افتتاح ۵ خط ریلی جدید در سال ۱۴۰۱

آیین ورود ۵۲۶ دستگاه واگن به ناوگان ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به بهره‌برداری از ۴۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل و افتتاح ۵ خط ریلی جدید در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

۴۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ۴۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل در بخش لکوموتیو، واگن باری و مسافری به شبکه ناوگان ریلی افزوده شد.

۴ میلیون تن رکورد صادرات، واردات و ترانزیت بخش ریلی/با دستور وزیر راه بلیت نوروزی ۱۴۰۱ در بخش مسافری افزایش ندارد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه با دستور وزیر راه و شهرسازی در نوروز ۱۴۰۱ در بخش مسافری افزایش قیمتی محقق نمی‌شود عملکرد راه‌آهن را برشمرد.

ظرفیت افتتاح بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی به صورت سالانه/ سال ۱۴۰۰ سال درخشان ساخت و ساز ریلی

عملکرد بخش ریلی کشور در حوزه زیرساخت‌های ریلی با عبور از متوسط سال‌های گذشته حاکی از آن است که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و تمرکز بر این حوزه، امکان بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور طی مدت یک سال وجود دارد.

شرکت راه‌آهن در دوره کوتاه عمر دولت سیزدهم رکوردشکنی‌های بسیاری داشته است

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها و نماینده وزیر راه و شهرسازی در مجمع عمومی شرکت راه آهن گفت: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم، شرکت راه آهن توانسته، رکوردشکنی‌های بسیاری در حمل بار و مسافر و ارتقای سطح کیفی خدمات به ثبت برساند.

امکان قرارگیری قطار سریع السیر اصفهان- تهران بر ریل سریع اجرایی شدن

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تکنولوژی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران برای نخستین‌بار به کشور وارد شده از این رو نیاز به تمرکز خاصی دارد به طوری که حواشی آن اصلاح شود تا پروژه بر ریل انجام سریع کار قرار گیرد.

رفع موانع به‌طور گام به گام جهت بهره برداری از مسیر ریلی شلمچه- بصره/ اتصال ریلی دو ایران و عراق با استفاده از حمل و نقل ترکیبی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به کشور عراق به تشریح آخرین دستاوردهای این سفر پرداخت و تاکید کرد: امیدواریم که زائران امام حسین (ع) بتوانند از مسیر ریلی به شکل ارزان‌تر، با صرفه‌تر، مطمئن‌تر و با رفاه مناسب به کربلای معلی سفر کنند.

افتتاح ۵ خط ریلی جدید در سال ۱۴۰۱

عضو هیات مدیره و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اعلام خبر افتتاح ۵ پروژه ریلی در سال آینده، وضعیت ساخت و توسعه خطوط ریلی در سال ١۴٠٠ را توضیح داد.