شناسهٔ خبر: 107075 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۰ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور در سال ۱۴۰۰/ ثبت ورود و خروج حدود ۹۱ هزار گردشگر دریایی در ۴ روز نخست تعطیلات نوروز

سفر دریایی تخلیه و بارگیری بیش از ۲۰ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور در سال ۱۴۰۰ و ثبت ورود و خروج حدود ۹۱ هزار گردشگر دریایی در ۴ روز نخست تعطیلات نوروز، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تشریح اقدامات لازم برای احیای خلیج گرگان/ لایروبی کانال‌ مرتبط در دستور کار سازمان بنادر

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی الزامات و اقدامات مدنظر به منظور احیای خلیج گرگان را تشریح کرد و گفت: لایروبی کانال‌های مرتبط با این خلیج است، راهکاری است که باید هرچه سریع‌تر مدنظر قرار گیرد و سازمان بنادر در قالب دستگاه مجری این کار را دنبال خواهد کرد.

منع تردد کامیون‌ها از طریق بنادر پل ولافت تا ۱۵ فروردین بجز کامیون‌های حامل ارزاق عمومی، مواد سوختی و فاسد شدنی

مدیر بنادر و دریانوردی قشم از ممنوعیت تردد کامیون‌ها در مسیر دریایی بنادر پل به لافت و بلعکس خبر داد و گفت :بجز کامیون‌های حامل ارزاق عمومی، سوختی و مایحتاج مصرفی از تردد دیگر کامیون‌ها از فردا ۲۹ تا پایان طرح سفرهای نوروزی (۱۵فروردین) ممانعت صورت می‌پذیرد.

بندرگاه چند منظوره خمیر تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: بندرگاه خمیر تا پایان سال جاری مورد بهره برداری تجار، صادرکنندگان و دریانوردان قرار می‌گیرد.

جابه‌جایی حدود ۴۰۰ هزار مسافر از ۲۷ پایانه مسافری در چهار روز نخست تعطیلات نوروز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از جابه‌جایی ۳۹۶ هزار و ۴۸۸ مسافر و گردشگر از ۲۷ پایانه مسافری هفت استان بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان طی چهار روز نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

رشد ۱۸۶ درصدی سفرهای دریایی در بنادر مسافری هرمزگان/ ثبت تردد ۵۵۰ هزار نفر طی پنج روز نخست تعطیلات نوروز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جابه‌جایی ۵۵۰هزار نفر مسافر در پنج روز آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ از طریق پایانه‌های مسافری دریایی استان هرمزگان خبر داد که این امر نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا ۱۸۶ درصد رشد داشته است.

ایجاد بندر در جزیره هرمز در دستور کار سازمان‌ بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد بندر در جزیره هرمز بر اساس طرح جامع خبر داد و گفت: قرار است این بندر به نام «شهیده فاطمه نیک» نامگذاری شود.

ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی در نوروز

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از ثبت ورود و خروج ۹۰ هزار و ۷۹۶ گردشگر دریایی طی چهار روز نخست تعطیلات نوروز خبر داد.

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۰ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

گزارش عملکرد مقایسه‌ای واردات کالاهای اساسی گندم، جو، ذرت، برنج و شکر به تفکیک کالا در بنادر کشور اعلام شد که بر این اساس جمع کل تخلیه و بارگیری در بنادر رقمی معادل ۲۰ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۰۲ تن در سال ۱۴۰۰ عنوان شده است.

رشد ۷۸ درصدی واردات کالای اساسی از بندر چابهار/ افزایش ۳.۵ برابری صادرات کالا/ جذب سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۷۸ درصدی واردات کالای اساسی و افزایش ۳.۵ برابری صادرات کالا از بندر چابهار در سال ۱۴۰۰ و اهداف بندری و اقتصادی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

تردد یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان/ ممنوعیت تردد طی روزهای آینده در بنادر غرب هرمزگان

 یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۴ فروردین ماه امسال در بنادر و جزایر هرمزگان جابجا شدند.