شناسهٔ خبر: 107334 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت ۲ هزار و ۴۵۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده/دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس

شهر تهران پرداخت ۲ هزار و ۴۵۰ میلیاردتومان تسهیلات و دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس

رئیس‌جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی، با حضور در شهرستان پردیس از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر قرار گرفت و دستور تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده را صادر کرد.

۱۶۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی

آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه اکنون در ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه عملیات تخریب و نوسازی بافت فرسوده درحال انجام است، گفت: افزایش عرضه آپارتمان‌های نوساز در بافت فرسوده که بخشی از سند تحول دولت مردمی است، قیمت مسکن را به مرحله ثبات و کاهش رسانده است.

۲ هزار و ۴۵۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۲ هزار و ۴۵۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

بازنگری، تدوین و ابلاغ ۶ مبحث از مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بخشی از مهمترین دستاوردهای سال گذشته دفتر را در حوزه تدوین و بازنگری مقررات ملی و کنترل ساختمان برشمرد. وی گفت:تدوین و بازنگری مباحث مختلف مقررات ملی و کنترل ساختمان در همکاری با گروه‌های تخصصی متعددی متشکل از استادان و دست‌اندرکاران حرفه انجام شده است. جلسات کمیته‌های تخصصی به شکل مستمر هر هفته چندین‌بار برگزار و ویرایش‌های جدید مباحث موجود تدوین می‌شود.

تامین اراضی متقاضیان کم‌درآمد کارگری به صورت اجاره ۹۹ ساله

در برنامه تدوین شده برای تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد از جمله خانواده‌های دهک‌های پایین درآمدی کارگری، نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن ۵ درصد در نظر گرفته شده است که این امر منوط به تامین منابع مورد نیاز از محل‌های پیش‌بینی شده صندوق ملی مسکن است.

تشکیل و راه‌اندازی صندوق ملی مسکن

وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ با هدف تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، در خصوص تامین منابع مالی، تامین زمین و مصالح موردنیاز برای اجرای قانون جهش تولید مسکن اقداماتی را به سرانجام رساند و همچنین ۵ پروژه بیمارستانی با ۹۰۱ تخت را تکمیل کرد.

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵۶۵ هزار واحد مسکونی در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۰

بر اساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی بیش از ۵۶۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در کشور آغاز و بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن نام‌نویسی کردند.

موافقت با الحاق ۳۳ هکتار اراضی دولتی واقع در شمال کنارگذر شمالی شهر ایلام

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار ایلام مصوبه با موضوع مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر ایلام را ابلاغ کرد.

تعیین‌تکلیف افزایش طبقات پروژه یک‌هزار واحدی اقدام ملی شاهین شهر

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار اصفهان مصوبه شورا را با موضوع افزایش طبقات پروژه هزار واحدی اقدام ملی شاهین‌شهر، ابلاغ کرد.

طرح توسعه و عمران شهر یاسوج ابلاغ شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران، طرح جامع شهر یاسوج را ابلاغ کرد.

استفاده از سازه‌ها و فناوری‌های نوین ساختمانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

فرهنگ فرحبد رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از معرفی سازه‌ها و فناوری‌های نوین ساختمانی که سبب ارتقای کیفیت و سرعت ساخت اجرای طرح نهضت ملی مسکن‌ می‌شوند خبر داد.