شناسهٔ خبر: 108776 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تامین یارانه سوخت برای کشتی‌ها و شناورها/ آخرین اقدامات برای احیای خلیج گرگان/ پیشرفت ۷۰ درصد پروژه راه دسترسی بندر نوشهر

بندر شهید رجایی تامین یارانه سوخت برای کشتی‌ها و شناورها، تهیه تجهیزات به‌روز تخلیه و بارگیری برای بندر نوشهر، آخرین اقدامات برای احیای خلیج گرگان، برخورد با دو شناور آلوده‌کننده دریا در سواحل بوشهر و اعلام پیشرفت ۷۰ درصد پروژه راه دسترسی بندر نوشهر، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تامین یارانه سوخت برای کشتی‌ها و شناورها/ سازندگان شناورها تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بنادر جنوبی زیرساخت لازم برای سوار و پیاده کردن خودروها را دارند، گفت: امکان سفر به جام جهانی با استفاده از خودروی شخصی، نیازمند توافق بین مقامات مربوطه در دولت‌های ایران و قطر است.

تامین تجهیزات به‌روز تخلیه و بارگیری برای بندر نوشهر

معاون بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران از تامین تجهیزات به‌روز تخلیه و بارگیری برای بندر نوشهر خبر داد.

تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای احیای خلیج گرگان

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای احیای خلیج گرگان، گفت: رفع دغدغه‌های زیست محیطی به عنوان مهم‌ترین اولویت و تسریع فعالیت‌ها به منظور جلوگیرى از تشدید فرایند آب تراز خلیج گرگان در دستورکار این سازمان قرار دارد.

برخورد قانونی با دو شناور متخلف در ایجاد آلودگی دریایی در بوشهر

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی بوشهر از وقوع دو مورد آلودگی دریایی در سواحل این استان طی هفته‌های اخیر خبر داد.

۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه راه دسترسی بندر نوشهر/ حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار ۱۷۰ هزار مترمکعب لایروبی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، پیگیری و اجرای پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی را مهم‌ترین دغدغه این اداره کل طی سال‌های اخیر برشمرد و از پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه خبر داد.

تخلیه کانتینر در بندر خرمشهر ۷۴ درصد افزایش یافت

مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۴۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر در فروردین‌ماه امسال و در مقایسه با فررودین‌ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در همین مدت، تخلیه کانتینر در بندر خرمشهر هم ۷۴ درصد افزایش یافت.

ساخت سیلوهای ۱۰۰ هزار تنی غلات در بندر چابهار تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: کار ساخت کندوهای سیلوهای غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.