شناسهٔ خبر: 109283 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای طی ۴۵ روز گذشته/ هدفگذاری جذب ۲۰ میلیون تن کالا تا پایان امسال

جاده چالوس افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای طی ۴۵ روز گذشته و هدفگذاری جذب ۲۰ میلیون تن کالا تا پایان امسال مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

هدفگذاری جذب ۲۰ میلیون تن کالا تا پایان امسال

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر هدفگذاری جذب ۲۰ میلیون تن کالا تا پایان سال جاری در راستای تقویت و توسعه ترانزیت کشور خبر داد.

ترانزیت ۲۱ هزار تن کالا از بندر چابهار در سال ۱۴۰۰

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۲۱ هزار تن کالا از بندر چابهار در جنوب این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

اهمیت شرکت ساخت در احداث راه آهن و توسعه حمل و نقل ریلی

سرپرست مرکز حقوقی امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی در تغییر حمل و نقل جاده‌ای به حمل و نقل ریلی گفت: نقش ویژه شرکت ساخت در احداث راه آهن و توسعه حمل و نقل ریلی بسیار مهم است.

تقویت ظرفیت‌های ترانزیتی در پایانه‌های مرزی مسیرکریدور شرقی-غربی کشور

در نشست کارگروه توسعه و روان سازی ترانزیت که به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام گرفت، بر تقویت ظرفیتهای ترانزیت و زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی و رفع موانع موجود در مسیر کریدور شرقی - غربی کشور تاکید شد.

تکمیل محورهای مواصلاتی در استان کردستان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کردستان گفت:‌ توسعه و تکمیل راه های مواصلاتی استان کردستان یکی از اولویت های وزارت راه وشهرسازی است که در حال حاضر ۱۸۰ کیلومتر از این مسیرها در دست احداث قرار دارد.

افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای طی ۴۵ روز گذشته/ پیگیری وزیر راه و شهرسازی بابت کاهش عوارض کامیون‌های ایرانی در مرز کشور آذربایجان

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت کالا طی ۴۵ روز گذشته خبر داد.

اتمام عملیات روکش آسفالت به طول بیش از ۳ کیلومتر از محور بشرویه- ارسک

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بشرویه از اتمام عملیات روکش ماسه آسفالت در محور بشرویه- ارسک در حوزه شهرستان بشرویه به طول۳ کیلومتر و ۷۰۰ متر خبر داد.

تلاش راهداران برای برقراری ارتباط ایمن ۳۰ روستای درگیر سیلاب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، از درگیر بودن راه‌های ارتباطی بیش از ۳۰ روستای استان با سیلاب خبر داد.

رشد ۵۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال ۱۴۰۰

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، رشد ۵۳درصدی داشته است.