شناسهٔ خبر: 109607 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

فرمان رئیس‌جمهور برای برکناری مانع‌تراشان حل مشکل مسکن/تخصیص ۴۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات ودیعه مسکن

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم تخصیص ۴۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات ودیعه مسکن، تامین اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن،تامین منابع مالی تکمیل متروی پرند با حمایت استانداری تهران، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

فرمان رئیس‌جمهور برای برکناری مانع‌تراشان حل مشکل مسکن

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نیمی از هزینه سبد خانوار صرف مسأله مسکن می‌شود، جهش واقعی در ساخت مسکن را از اولویت‌های دولت دانست و از استانداران و مدیران بانکی و سازمان‌های مسئول خواست تا برای حل این موضوع اقدام کنند.

انعقاد قرارداد به منظور ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن ملی در بافت فرسوده

وزیر راه و شهرسازی کشور از انعقاد قرارداد به منظور ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن ملی در بافت فرسوده، ساخت ۸۰۰ هزار واحد روستایی طی چهار سال و پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن در تهران خبر داد.

تامین بیش از دو برابر اراضی دولتی مسکن مهر در طرح نهضت ملی

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در اجرای طرح مسکن مهر برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن طرح تامین اراضی حدود یک میلیون دولت را برعهده گرفت، تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده و در این راه باید سایر دستگاه‌ها تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

تخصیص ۴۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش سقف اجاره‌بها ۲۵ درصد است و باید رعایت شود از تخصیص ۴۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات ودیعه مسکن خبر داد.

واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن تا پایان تابستان به ۲ میلیون واحد می‌رسد

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد هزینه تمام‌شده نهضت ملی مسکن با تسهیلات بانکی تامین می‌شود، گفت: واحدهای در حال ساخت نهضت ملی تا پایان تابستان به ۲ میلیون واحد می‌رسد.

متقاضیان مسکن در کلانشهرها در شهرهای جدید ساماندهی می‌شوند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه متقاضیان مسکن از جمله خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در کلانشهرها ساماندهی می‌شوند از ثبت‌نام ۲۹ هزار و ۶۵۰ خانوار دارای سه فرزند در سامانه ثمن خبر داد.

بهره‌برداری از ورزشگاه‌های خرم‌‌آباد، بروجرد و بناب در سال مالی ۱۴۰۱

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل و بهر‌ه‌برداری از سه ورزشگاه در خرم‌آباد، بروجرد و بناب در سال مالی جاری خبر داد.

منابع مالی تکمیل متروی پرند با حمایت استانداری تهران تامین می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه منابع مالی تکمیل متروی پرند در همکاری و حمایت استانداری تهران تامین می‌شود از بهره‌برداری متروی پرند در دهه فجر امسال خبر داد. جعفری در خصوص این مطلب که شرکت عمران با فروش اراضی باید تامین مالی تکمیل زیرساخت‌های شهر را انجام بدهد، گفت: بازدید با هدف پاسخ به دستور وزیر راه و شهرسازی و ارایه برنامه برای رفع مشکلات و کمبودهای شهرهای جدید انجام شد. با هماهنگی که در دولت انجام شد در صدد هستیم تا منابع موردنیاز برای رفع کمبودها و مشکلات مردم را تامین کنیم.

نهضت ملی مسکن ابتدا باید در ذهن مردم و سپس روی زمین ساخته شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در گردهمایی سراسری روابط عمومی‌های راه و شهرسازی، گفت: نهضت ملی مسکن ابتدا باید در ذهن مردم و سپس روی زمین ساخته شود.

افتتاح ۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهر اندیشه در سال جاری

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه از افتتاح ۷۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه‌ها سال آینده به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساختمان‌ها از نظر رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان پایش می‌شوند

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از پایش منظم ساختمان‌ها از نظر رعایت مقررات ملی ساختمان با راه‌اندازی سامانه سنامک (سامانه نظارت امور مقررات ملی و کنترل ساختمان) خبر داد.