شناسهٔ خبر: 114080 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

دستور رییس‌جمهور برای در اختیار قرار دادن اراضی دولتی تا پایان شهریور به وزارت راه و شهرسازی/پرداخت ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

نهضت ملی مسکن شهریار دیدار رییس‌جمهور با معاونان و مدیران وزارتخانه و تاکید بر تحویل اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور، تقدیر رئیس‌جمهور از تفویض اختیارات به استانداران در طرح نهضت ملی مسکن،پرداخت ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دیدار رییس‌جمهور با معاونان و مدیران وزارتخانه و تاکید بر تحویل اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور، تقدیر رئیس‌جمهور از تفویض اختیارات به استانداران در طرح نهضت ملی مسکن،پرداخت ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن، ضرورت اجرای راهکاهای کاهش مخاطرات سیلاب در ۱۱ حوضه آبریز شمال تهران، بهره‌برداری از ۶ پروژه بیمارستانی، ورزشگاهی، تامینی و تربیتی در سال جاری بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

اراضی دولتی تا پایان شهریور در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد

رئیس‌جمهور با حضور در وزارت راه و شهرسازی به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دستور داد به موجب قانون تا پایان شهریور تمام اراضی مناسب اعلام شده را برای احداث مسکن اختصاص دهند، در غیر این صورت تمامی این زمین‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت می شود.

تنظیم‌گری در بازار مسکن از طریق افزایش عرضه از اولویت‌های مهم کشور است

روند اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن و راهکارهای تسریع و توسعه این طرح، در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور بررسی شد. آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت جدی و همچنین تنظیم‌گری در بازار مسکن، اظهار داشت: اگر بازار مسکن کنترل نشود، بر روی بازارهای دیگر همچون ارز، طلا و بورس نیز تاثیر منفی می‌گذارد. این کنترل البته در درجه اول باید از طریق افزایش عرضه و به تعادل رساندن بازار انجام شود.

تقدیر رئیس‌جمهور از تفویض اختیارات به استانداران در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی مسکن در وزارت راه و شهرسازی، تفویض اختیاراین وزارتخانه به استانداران در طرح نهضت ملی مسکن را، اقدامی بسیار مناسب و موثری دانست و خواستار تداوم این روند شد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در چهارمین جلسه شورای‌عالی مسکن دولت سیزدهم که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت:بخش قابل توجهی از درآمد مردم صرف هزینه‌های مسکن می‌شود و همچنین این بازار سهم بزرگی در جلوگیری از تورم یا تشدید آن دارد. راه‌اندازی سامانه اطلاعات، برای مدیریت و کنترل بازار مسکن اگرچه لازم است اما کافی نیست و باید اقدامات تکمیلی در این زمینه صورت پذیرد.

وی با اشاره به واگذاری زمین به خانوارها فاقد مسکن، تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن این موضوع کاری مثبت و مطابق با فرهنگ ایرانی است.

پرداخت ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این میزان ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان از محل آورده و ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

قرارداد خودمالکی نهضت ملی بیش از ۳۶ هزار واحد منعقد شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۳۶ هزار و ۴۸۰ واحد به مبلغ ۱۲ هزار میلیاردتومان خبر داد.

بررسی چگونگی شتاب‌دهی به ساماندهی معضل حاشیه‌نشینی

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات نشست مشترک با رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: مقرر شد تا به منظور شتاب‌دهی ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و شرکت بازآفرینی شهری ایران، حلقه واسط بین مردم و دولت شکل بگیرد.

ضرورت اجرای راهکارهای کاهش مخاطرات سیلاب در ۱۱ حوضه آبریز شمال تهران

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اجرای راهکارهای کاهش مخاطرات سیلاب در ۱۱ حوضه آبریز شمال تهران بر ضرورت راه‌اندازی هشدار سریع سیل در تهران و استان‌های پرخطر تاکید کرد.

ارایه اولیه آسیب سیل مرداد به بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ارزیابی‌های اولیه حاکی از آسیب سیل به بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی است از افزایش این رقم در روزهای آتی و بعد از خاتمه سیلاب خبر داد.

۷۸ هزار واحد مسکن شهری نهضت ملی توسط بنیاد وارد مرحله ساخت شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت و در مراحل ساخت قرار گرفتن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در قالب طرح نهضت ملی خبر داد و گفت: اراضی ۲۴۰ هزار واحد مسکن ملی به بنیاد مسکن معرفی شد.

بهره‌برداری از ۶ پروژه بیمارستانی، ورزشگاهی، تامینی و تربیتی در سال جاری

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از بهره‌برداری ۶ پروژه شامل یک پروژه بیمارستانی، ۳ پروژه ورزشگاهی و ۲ مجموعه تامینی و تربیتی در سال جاری خبر داد.