شناسهٔ خبر: 115887 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی قطار تهران- کربلا/بهره‌برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه

ببینید | بهره‌برداری از سکو قطار های حومه‌ ای تهران _ گرمسار از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به راه‌اندازی قطار تهران- کربلا و بهره‌برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

قطار تهران- کربلا راه‌اندازی شد

قطار ترکیبی تهران-کربلا حرکت خود را آغاز کرد.

بهره‌برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه / فروش قطار تهران - کربلا از طریق آژانس‌های منتخب و تنها برای کاروان‌ها

مدیر عامل شرکت راه‌آهن از بهره‌برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه و به مناسبت هفته دولت خبر داد.

احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید طی یک سال گذشته/ بهره‌برداری از راه‌آهن خاش- زاهدان در سال جاری

مدیر عامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید طی یک سال گذشته خبر داد و گفت:‌ این ۱۴۲ کیلومتر در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

بهره‌برداری از سکو قطارهای حومه‌ای تهران_گرمسار

سالن و سکو ویژه قطارهای حومه‌ای تهران_ری_ورامین_پیشوا_گرمسار با حضور مدیر عامل شرکت راه‌آهن افتتاح شد.

حمل‌ونقل ترکیبی در شرق دریای خزر لازمه تحقق ۱۰ میلیون تن ترانزیت با روسیه

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی فعال کردن حمل‌ونقل ترکیبی در شرق دریای خزر را لازمه تحقق هدف ۱۰ میلیون تن ترانزیت با روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ دانست و گفت: با توجه به تغییرات جغرافیایی رخ داده در روسیه و محدودیت‌های ایجاد شده در مسیر حمل و نقلی این کشور می‌توانیم ۱۰ میلیون تن به ترانزیت کنونی میان دو کشور اضافه کنیم.

رشد ۵۶ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان ریلی

تعداد مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی در مدت چهار ماه نخست سال جاری به ۹.۵ میلیون نفر رسید که حاکی از رشد ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

هدفگذاری ۲۰ میلیون تنی ترانزیت در سال ۱۴۰۱/ رشد ۲۵ درصدی تراتزیت در ۵ ماه ابتدایی سال جاری

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری ۲۰ میلیون تنی ترانزیت کشور در سال ۱۴۰۱ گفت: در پنج ماه ابتدایی سال جاری میزان ترانزیت کشور به حدود ۵ میلیون تن رسید که با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

رونمایی از سند بالادستی آیین‌نامه راه‌آهن ایران

آیین رونمایی از سند بالاسری آیین‌نامه راه‌آهن ایران با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان سازمان برنامه و بودجه‌ و نمایندگان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.