شناسهٔ خبر: 118590 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای نظارت بر پروژه های راه سازی صورت گرفت:

حراست اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان موفق به کسب عنوان برتر کشور شد

حمیدرضا دشتی زاده رئیس اداره حراست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از کسب رتبه برتر کشوری حراست این اداره کل در زمینه نظارت بر انفجار مواد ناریه و در نتیجه تسریع در اجرای پروژه های راهسازی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان،حمید دشتی زاده  اظهار داشت: با توجه به روند توسعه شتابان بزرگراهها استان در سه سال اخیر حراست این اداره کل با اقدام جهادی در زمینه افزایش انفجارهای ترانشه و معدن توانست با تهیه مصالح مورد نیاز گام های ارزنده ای را در زمینه تحقق اهداف این اداره کل در ساخت راهها بردارد. 

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۷ مورد انفجار ترانشه و معدن مصالح در مناطق کوهستانی سیستان و بلوچستان با هماهنگی و تعامل لازم با هیئت مواد ناریه استان و مرکز حراست وزارت متبوع انجام شد که این آمار که از رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ برخوردار بود منجر به پیشتازی این استان در تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور شد.
رئیس اداره حراست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی ها، حراست این اداره کل با نظارت و هماهنگی های مطلوب برانفجارهای انجام شده در زمینه تهیه مصالح مورد نیاز ساخت راهها استان موفق به کسب عنوان برتر کشوری شد و مورد تقدیر مشاور وزیر و سرپرست مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

گفتنی است در حال حاضر ۱۰۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۴ کیلومتر راه فرعی در محورهای  زابل - زاهدان ، زاهدان - بیرجند ، میرجاوه - زاهدان - بم و زاهدان - خاش ، اسکل آباد - گوهرکوه_ بزمان ، زابل - زهک و روتک توسط اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.