شناسهٔ خبر: 119592 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت بیش از ۳۶ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن/جریمه مالیاتی بانک‌ها به حساب صندوق ملی مسکن واریز می‌شود

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار پرداخت بیش از ۳۶ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن، پرداخت ۲۴ هزار میلیاردتومان توسط بانک ها به طرح نهضت ملی مسکن، رفع تعرض فوری یکهزار و ۴۳۸ هکتار از زمین‌های دولتی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل اجرای ۱۹۵ هزار واحدمسکونی نهضت ملی در روستاها، کلنگ‌زنی ۴۰ هزار و ۶۲ واحد نهضت ملی مسکن در شیراز، سیاست دولت سیزدهم احداث مسکن یک طبقه حیاط‌دار، رفع تعرضی فوری یکهزار و ۴۳۸ هکتار از زمین‌های دولتی، تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده با حمایت همه‌جانبه دولت و شهرداری‌ها، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی است.

کلنگ‌زنی ۴٠ هزار و ۶٢ واحد نهضت ملی مسکن در شیراز

در هفته گذشته، ساخت ۴٠ هزار و ۶٢ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن فارس در شیراز طی مراسم کلنگ‌زنی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

سیاست دولت سیزدهم احداث مسکن یک طبقه حیاط‌دار است

جلسه شورای مسکن استان‌های خراسان‌شمالی، همدان، گلستان و کرمان با بررسی وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر با حضور معاون مسکن و ساختمان برگزار شد.

هادی عباسی‌اصل معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست ضمن تاکید بر اینکه اجرای مسکن محرومان در ارتفاع محقق نمی‌شود، گفت: برنامه و سیاست دولت سیزدهم در احداث مسکن به ویژه در شهرهایی که اراضی وجود دارد مسکن یک طبقه حیاط‌دار است.

قائم‌مقام‌ وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن خواستار رفع برخی از مشکلات احداث مسکن با توجه به قوانین موجود از جمله قانون ساماندهی و قانون جهش تولید مسکن شد. وی ظرفیت قوانین موجود را ظرفیتی مناسب برای حل مشکلات برشمرد.

رفع تعرض فوری یک‌هزار و ۴۳۸ هکتار از زمین‌های دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری دوهزار و ۱۶۲ مورد تعرض به اراضی دولتی معادل یک هزار و ۴۳۸ هکتار زمین در ۷ ماه نخست سال جاری توسط این یگان در سراسر کشور خبر داد.

جریمه مالیاتی بانک‌ها به حساب صندوق ملی مسکن واریز می‌شود

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی رقم پرداخت شده تسهیلات بانک‌ها به اجرای طرح نهضت ملی مسکن را حدود ۲۴ همت (هزار میلیاردتومان) برشمرد.

تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده با حمایت همه جانبه دولت و شهرداری‌ها

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه ساخت سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در برنامه است، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی توسط مردم در دست ساخت است که حدود ۶۴ هزار واحد تسهیلات دریافت کرده و تعدادی نیز در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

سیاست نوسازی بافت‌های فرسوده جلب مشارکت مالکان و ساکنان محلات هدف است

در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران و با حضور دستیار وزیر راه و شهرسازی در امر مردمی‌سازی ضمن تاکید بر تقویت نظارت مردم بر عملکرد دولت بر نوسازی بافت‌های فرسوده بر جلب مشارکت مالکان و ساکنان محلات هدف، تاکید شد.

پرداخت بیش از ۳۶ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن

عسکری سرپرست بانک مسکن از افتتاح حساب ۷۱۷ هزار و ۲۰۷ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات را در مجموع ۳۶ هزار و ۲۰۶ میلیاردتومان برشمرد.

قرارداد خودمالکی نهضت ملی مسکن بیش از ۵۶ هزار واحد منعقد شد

فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی۵۶ هزار و۵۵۵ واحد به مبلغ ۱۹ هزار و ۳۵۵ میلیاردتومان خبر داد.

اجرای ۱۹۵ هزار واحدمسکونی نهضت ملی در روستاها

جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد واحدهای در دست اجرا توسط آن بنیاد در روستاها را ۱۹۵ هزار واحد برشمرد و تاکید کرد این رقم تا بهمن امسال به ۲۴۰ هزار واحد می‌رسد.

۹۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری تحت مسئولیت بنیاد وارد فاز اجرا شد

سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از عملیاتی شدن ۹۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.