شناسهٔ خبر: 119993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

۱۰۰ درصد پل‌های خراسان شمالی شناسنامه‌دار شدند

پل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از تهیه شناسنامه فنی برای تمامی پل های این استان و ثبت اطلاعات آن ها در سامانه bms خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: طرح شناسنامه فنی پل های خراسان شمالی از آبان سال گذشته آغاز و عملیات بازدید، برداشت اطلاعات پل ها و ثبت اطلاعات در سامانه bms توسط کارشناسان شهرستان ها انجام شده است.

وی با بیان این که با اجرای این طرح ، روند مدیریت یکپارچه و بهسازی پل‌ها به صورت سیستماتیک و منظم‌تر انجام می‌شود، افزود: وضعیت خرابی و شدت خرابی، برآورد تعمیر و مرمت و همچنین شناسایی پل ها و اولویت بندی مرمت پل ها از جمله اطلاعاتی است که با اجرای طرح شناسنامه فنی پل ها جمع آوری و به روز رسانی می شود.

وی اظهارکرد: پل ها از لحاظ پل های زیر ۶ متر، بالای ۶ متر، ۱۰ متر و بالای ۱۰ متر شناسایی می شود همچنین وضعیت پل از نظر سازه ای و هیدرولیکی و وضعیت خرابی پل ها  مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی ۶ هزار و ۹۰۱ دستگاه پل در طول راه های خراسان شمالی وجود دارد و پس از اعلام درصد خرابی پل ها و آبروها، اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی، تعمیر و نگهداری آن ها ابلاغ می شود.