شناسهٔ خبر: 123609 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز واگذاری واحدهای مسکونی مهر و نهضت ملی به متقاضیان از ماه آینده/قرارداد ۳۹ هزار و ۳۷۳ واحد در بافت فرسوده منعقد شد

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم تدوین برنامه تحول و اصلاح شهرهای جدید ظرف یکسال آینده، آغاز واگذاری واحدهای مسکونی مهر و نهضت ملی به متقاضیان از ماه آینده و آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن گام سوم شهرهای جدید طی هفته‌های آتی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اراضی احداث ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شد

معاون اول رییس‌جمهور با اعلام اینکه در سال جاری بیش از ۹۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است از تامین اراضی احداث ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

تدوین برنامه تحول و اصلاح شهرهای جدید ظرف یکسال آینده

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مجموعه دولت پیشنهادهای نمایندگان مجلس را برای تامین منابع مالی اجرای طرح‌های مسکن بررسی می‌کند بر اصلاح قانون شهرهای جدید تاکید کرد.

آغاز واگذاری واحدهای مسکونی مهر و نهضت ملی به متقاضیان از ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی از توافق با چهاربانک برای تسریع در ارایه تسهیلات اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: فرآیند واگذاری واحدهای مسکونی مهر و نهضت ملی از ماه آتی به متقاضیان آغاز می‌شود.

احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال محقق می‌شود

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون اراده جدی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در وزارتخانه راه و شهرسازی ایجاد شده است از طرح شکایت نمایندگان مجلس از عملکرد بانک‌هایی که به تعهدات خود در ارایه تسهیلات نهضت ملی عمل نکردند به قوه قضاییه خبر داد.

نهضت ملی مسکن با تعداد کافی نیروی متخصص اجرا می‌شود

معاون مسکن و ساختمان تاکید کرد: با توجه به سیاست کلان دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، برگزاری دوره‌های آزمون ورود به حرفه مهندسی در فواصل کوتاه سبب خواهد شد که در اجرای سیاست نهضت ملی با کمبود نیروی انسانی متخصص روبه رو نباشیم.

بازدید مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی

در هفته گذشته معاون مسکن و ساختمان و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در برخی حوزه‌ها بازدید کردند.

آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن گام سوم شهرهای جدید طی هفته‌های آتی

معاون فنی- مهندسی شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن در هفته‌های آتی خبر داد.

پروژه سیگنالینگ قطار برقی گلشهر-هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر تکمیل شد

اجرای ۱۰۳ پروژه زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید، تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی (دوخطه) گلشهر به شهر جدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر، و اعطای تسهیلات کم‌بهره ساخت مسکن در محدوده‌های بازآفرینی شهری به تعداد ۲۳ هزار و ۲۸۴ واحد مسکونی بخشی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ۸ ماهه دولت سیزدهم است.

متروی پرند تا خرداد ماه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود

معاون برنامه­‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در راستای پیگیری هفتگی وضعیت مترو تهران-پرند به همراه جمعی از مسؤلین از متروی در حال ساخت تهران-پرند بازدید کرد و جزئیات تکمیل و راه‌اندازی پروژه را جویا شد.

۳ هزار و ۲۰۰ واحد تا کنون در پرند تحویل داده شده است

معاونت برنامه­‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در دیدار و گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، از نزدیک در جریان روند پیشرفت فاز ۶ پروژه نهضت ملی و مسکن مهر پرند قرار گرفت.

موافقت با الحاق اراضی با رعایت موارد اعلامی به محدوده شهر میبد یزد

شورایعالی شهرسازی و معماری موافقت خود را با الحاق اراضی به محدوده شهر میبد با تاکید بر رعایت کامل موارد مندرج در مکاتبه مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی  اعلام و مقرر کرد طرح تفصیلی اراضی با رعایت چارچوب هایی به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد.

تعیین تکلیف الحاق اراضی دولت به محدوده شهر تربت‌حیدریه برای نهضت ملی مسکن

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ابلاغ مصوبه خود در خصوص تدقیق محدوده و الحاق مجموعاً حدود ۲۱ هکتار اراضی با مالکیت دولت (در ۴ قطعه) به محدوده شهر تربت‌حیدریه برای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کرد.

قرارداد ۳۹ هزار و ۳۷۳ واحد در بافت فرسوده منعقد شد

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۶ هزار ۳۵۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: بانک مسکن در دولت سیزدهم با ۱۵ هزار و ۹۸۷ واحد برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴ هزار و ۴۵۴ میلیاردتومان قرار داد منعقد کرده است.

تقویت جایگاه گواهینامه‌های فنی مرکز تحقیقات در پروژه‌های ساختمانی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انتشار ویرایش ششم کتاب فناوری‌های نوین و مطرح در صنعت ساختمان خبر داد و تصریح کرد: اولویت‌ اجرای نهضت ملی مسکن بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی است.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی و درجهت بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص، تفاهم‌نامه مشترک همکاری منعقد کردند.

فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان منتشر شد

ویرایش ششم کتاب مجموعه فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان در همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان و گروه شرکت‌های سرمایه گذاری مسکن منتشر شد.

واگذاری تأمین زمین و ساخت واحد های طرح نهضت ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه تسریع ساخت مسکن نهضت ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در تفاهم نامه جدید بنیاد با معاونت مسکن و ساختمان و سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: مقرر شده تا شناسایی اراضی، الحاق، تفکیک، طراحی و آماده سازی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعت توسط بنیاد مسکن انجام شود.