شناسهٔ خبر: 124170 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

واریز بیش از ۴۵ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی/برنامه‌ریزی برای نوسازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد فرسوده

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم واریز بیش از ۴۵ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی، انعقاد قرارداد بیش از ۶۶ هزار واحد خودمالکی نهضت ملی، ابلاغ جزئیات الحاق اراضی محدوده بنادر ماهشهر و امام خمینی، تدوین بسته سرمایه‌گذاری در ساخت برای شهرهای جدید بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

برنامه‌ریزی برای نوسازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد فرسوده

در یکصد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که سه‌شنبه شب برگزار شد، بسته سیاستی کاملی برای رفع موانع واگذاری زمین به مردم برای ساخت مسکن به تصویب رسید.

ارتقای فناورانه ومردم پایه وزارت راه وشهرسازی برای افزایش کیفیت خدمات

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ارتقای فناورانه ومردم پایه از اهداف و اولویت های این وزارتخانه است از افزایش انتصاب بانوان توانمند در سمت های مدیریتی خبر داد.

۶ پروژه دولتی و عمومی با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۶۶۰ میلیاردتومان تکمیل می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل و تحویل ۶ پروژه دولتی و عمومی با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۶۶۰ میلیاردتومان تا شهریور ۱۴۰۲ خبر داد.

تحقق ۳ هدف با شتاب بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه و شهر سازی محسوب می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با ورود دکتر بذرپاش به وزارت راه و شهرسازی به دلیل ظرفیت‌های مناسبی که در بافت‌های فرسوده وجود دارد، این موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

برگزاری کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با موضوع مسکن

صد و بیست و چهارمین جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با موضوع پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن  با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و فرهاد رهبر دستیار اقتصادی رئیس جمهور و معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

واریز بیش از ۴۵ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه تاکنون ۷۹۸ هزار و ۶۳۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند از انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات با ۲۰۰ هزار و ۲۶۱ واحد به مبلغ ۶۸ هزار و ۹۶ میلیاردتومان خبر داد.

قرارداد بیش از ۶۶ هزار واحد خودمالکی نهضت ملی منعقد شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۶۶ هزار و ۱۲۸ واحد به مبلغ ۲۲ هزار و ۶۴۵ میلیاردتومان خبر داد.

رشد ۵۷ درصدی صدور پروانه ساخت

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و دستیار اقتصادی رئیس جمهور و معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن در ساختمان دادمان برگزار شد، از رشد ۵۷ درصدی صدور پروانه ساخت و مکان‌یابی ایجاد شهرک جدید خبر دادند.

اولویت مجلس تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری است

نماینده تهران در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه اولویت مجلس تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری است بر بهره‌مندی از گروه‌های جهادی تخصصی برای مشارکت مردم در نوسازی واحدهای فرسوده تاکید کرد.

برگزاری مزایده سراسری فروش املاک و مستغلات سازمان ملی زمین و مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری مزایده فروش املاک و مستغلات این سازمان از طریق ادارات کل راه و شهرسازی در سراسر کشور خبر داد.

ابلاغ جزئیات الحاق اراضی محدوده بنادر ماهشهر و امام خمینی به طرح نهضت ملی مسکن

شورای عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار خوزستان موافقت مشروط خود با الحاق ۱۲۳ و ۸۰ هکتار اراضی دولتی به محدوده طرح جامع شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ابلاغ کرد.

تخصیص اراضی محدوده جیرفت به نهضت ملی مسکن

شورایعالی شهرسازی و معماری موافقت خود را در زمینه الحاق حدود ۱۱ هکتار اراضی دولتی  به محدوده شهر جیرفت برای اجرایی نمودن قانون جهش تولید مسکن اعلام کرد.

نقش مدیریتی بانوان در وزارت راه و شهرسازی تقویت می‌شود

مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی بر ارتقا و تقویت نقش مدیریتی بانوان در مجموعه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و این مهم را از برنامه‌های آتی وزارتخانه برشمرد.

تشکیل کمیته‌های تخصصی و فنی اراضی نهضت ملی همراه با آسیب شناسی مسکن مهر

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در برنامه نهضت ملی مسکن از تشکیل کمیته‌های تخصصی و فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری و بررسی تخصصی اراضی همراه با آسیب شناسی مسکن مهر خبر داد.

تدوین بسته سرمایه‌گذاری در ساخت برای شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام تدوین بسته سرمایه‌گذاری در ساخت برای شهرهای جدید، از برنامه‌ریزی برای ۱۸ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد.

تکمیل و تحویل ۲۲ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر پردیس در بهار و تابستان ۱۴۰۲

رییس هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام اینکه تا پایان سال جاری حدود ۸ هزار واحد مسکونی مهر با احتساب واحدهای فروش اقساطی شده تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود از تکمیل ۲۲ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر پردیس تا تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۱۵۳ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید در یک سال گذشته

شرکت عمران شهرهای جدید از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی تعداد ۱۵۳ پروژه روبنایی و زیربنایی طی یکسال گذشته در شهرهای جدید خبر داد.

اجرای گام نخست طرح نهضت ملی با آغاز ساخت یک‌هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در فاز ۳ پرند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از اجرای گام نخست طرح نهضت ملی مسکن با آغاز ساخت یکهزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در فاز ۳ پرند خبر داد.

اجرای بیش از ۲۰۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن ۲۰۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد و گفت: از محل اعتبارات امسال نیز بیش از ۱۴۵ هزار واحد در برنامه اجرا قرار گرفت.

پیشگیری از فرسایش آبی خاک در دو منطقه روستایی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بخشی از روستاهای استان درگیر پدیده فرسایش آبی خاک شده‌اند از همکاری بنیاد و سازمان مدیریت بحران در پیشگیری از این پدیده در دو منطقه روستایی استان خبر داد.

تدوین راهنمای مستندسازی سانحه سیل در حمل و نقل زمینی

رییس بخش لجستیک، مدیریت سیستم‌ها و بحران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انجام ۲۰ پروژه تحقیقاتی توسط آن بخش خبر داد.

هشدار کتبی به آگهی بدون مجوز پیش فروش ساختمان در دیوار و شیپور

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران طی نامه ای به مدیران عامل شرکت های دیوار و شیپور در خصوص انتشار آگهی پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز هشدار داده است.

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری استان خبر داد و گفت: در سال جاری ۳۰ پروژه در دست اجراست که اعتبارات ۱۰ پروژه از منابع داخلی و حدود ۲۰ پروژه نیز از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‎ای تامین می‌شود.