شناسهٔ خبر: 129318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان استانی انجام شد؛

افتتاح رسمی پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع های بین راهی استان بوشهر

افتتاح رسمی پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع های بین راهی استان بوشهر آیین افتتاح پویش همراهان سفر ایمن با حضور فرمانداربوشهر، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، رییس پلیس راه استان وجمعی ازمسافران نوروزی در مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی افراشته انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)آیین افتتاح پویش همراهان سفر ایمن با حضور فرمانداربوشهر،مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری ،رییس پلیس راه استان وجمعی ازمسافران نوروزی در مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی افراشته انجام شد.

دراین آیین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با بیان اینکه  هدف ما از برگزاری این پویش،رفع خستگی ازرانندگان و کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی است، اظهار کرد: ترویج آداب نماز و مسائل فرهنگی از دیگر اهداف مهم این پویش است‌.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، افزود: این طرح به طور همزمان در ۱۰۰ نقطه از مجتمع‌های بین‌راهی و راهدارخانه‌ها سراسر کشورازجمله درسه مجتمع خدماتی ،رفاهی وبین راهی استان در حال اجرا است و درنظر دارد با اجرای برنامه های فرهنگی، موسیقی زنده، ایستگاه نقاشی و... رانندگان را ترغیب به استراحت و سپس ادامه مسیر نماید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با یادآوری اینکه هر یک می‌توانیم سفیرانی ترویج‌دهنده برای الزامات ایمنی و جاده‌ای باشیم، خاطرنشان کرد: مطابق تحقیقات صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها رخ می‌دهد که با اجرای پویش ۳۰_۶۰ می‌توانیم درصد تصادفات را کاهش دهیم.

رییس پلیس راه استان نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به افزایش سوانح رانندگی استان طی سالجاری گفت: چون بوشهر در انتهای مسیر سفرها می باشد، خستگی و خواب آلودگی بر رانندگان مستولی می شود و برپایی پویش همراهان سفر ایمن نقش بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

سرهنگ مزارعی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایام نوروز 31 فوتی ثبت شد که امیدواریم با اقدامات خوبی نظیر کاهش نقاط حادثه خیز و برپایی ایستگاههای پویش سفر ایمن که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اجرا شده، شاهد کاهش تصادفات و فوتی ها در ایام طرح نوروزی 1402 باشیم.

فرماندار بوشهر نیز تاثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با همراهی ستاد اقامه نماز جهت برگزاری پویش همراهان ایمن قابل تقدیر است.

صالح رحیمی توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی، را از دیگر اهداف این پویش دانست و گفت: امیدواریم با به کار گیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این مراسم برپایی پویش همراهان سفر را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد در پایان سفرهای نوروزی، شاهد کاهش قابل توجه حوادث رانندگی باشیم.