شناسهٔ خبر: 129792 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن امضا شد/بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه هدف بازآفرینی در استان‌های محروم

نهضت ملی مسکن تامین اراضی ساخت یک میلیون و ۳۲۷ هزار واحد مسکونی، موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۱۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات جهت تکمیل پروژه‌های سازمان مجری، بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه هدف بازآفرینی در استان‌های محروم بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

روند اجرای پروژه‌های مسکن شتاب بیشتری خواهد گرفت

وزیر راه و شهرسازی در آستانه ورود به سال جدید در تشریح بخشی از برنامه‌های مسکن اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی تأمین مسکن خانوارهایی دارای سه فرزند و بیشتر را برعهده دارد  و در سال ۱۴۰۲ روند اجرای پروژه های مسکن شتاب بیشتری خواهد گرفت و در سال جاری نیز روند تأمین زمین پیگیری و ۲۸ هزار هکتار برای ساخت مسکن حمایتی تأمین شد.

تامین اراضی ساخت یک میلیون و ۳۲۷ هزار واحد مسکونی

نام‌نویسی بیش از ۶ میلیون متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید، تامن اراضی به استعداد ساخت یک میلیون و ۳۲۷ هزار واحد مسکونی، افزایش سقف تسهیلات مسکن بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن در طی دولت سیزدهم است.

تکمیل پروژه قطار برقی گلشهر به هشتگرد

اهم اقدامات سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۱ تشریح شد.تکمیل ۴ بیمارستان با ۸۲۷ تخت بیمارستانی، تکمیل پروژه قطار برقی گلشهر به هشتگرد، معرفی بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی به بانک مسکن برای اخذ تسهیلات نوسازی بخشی از آنها به شمار می‌رود.

موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۱۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات جهت تکمیل پروژه‌های سازمان مجری

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۱۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات تکمیل پروژه‌های بیمارستانی و ورزشی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تصویب و ابلاغ جزئیات طرح بلندمرتبه سازی شهر سرخرود مازندران

دبیرشورایعالی شهرسازی و معاری در نامه ای خطاب به استاندار مازندران جزئیات طرح بلند مرتبه سازی شهر سرخرود را ابلاغ کرد.

بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه هدف بازآفرینی در استان‌های محروم

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بخش عمده فعالیت‌های شرکت را در طی سال ۱۴۰۱ شامل مرمت تاریخی ۲۱۲ محله در ۱۹۶ شهر، بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه‌ هدف بازآفرینی شهری در استان‌های محروم، تکمیل و تسویه مطالباتی سنواتی ۵۸۵ پروژه برشمرد و از برنامه تکمیل ۳۱۵ پروژه نیمه تمام محلات هدف بازآفرینی شهری در سال جدید خبر داد.

نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در ۴۰۰ شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی از انجام نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در ۴۰۰ شهر طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در برنامه است تا طی ۳ سال آتی در محلات فرسوده و ناکارآمد مشکلی تحت عنوان معابر خاکی وجود نداشته باشد.

ارایه خدمات فنی و مهندسی از سوی مرکز تحقیقات به حرم امام رضا(ع)

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای ارایه خدمات فنی و مهندسی به حرم امام رضا (ع) در چهار موضوع اکوستیک، پایش سلامت ابنیه و سازه، انرژی و حریق خبر داد.

تفاهم‌نامه با سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی منعقد شد

با هدف ارائه خدمات مضاعف علمی و پژوهشی و در قالب نظارت عالیه، تفاهم نامه علمی و پژوهشی، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی در محل سازمان عمران و نگهداری حرم رضوی در شهر مشهد منعقد شد.

بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن امضا شد

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه تاکنون قرارداد ۲۲۳ هزار و ۳۹۸ واحد نهضت ملی مسکن منعقد شده است حجم قراردادهای منعقده را ۷۵ هزار و ۶۹۱ میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: از محل تسهیلات و آورده متقاضیان تاکنون ۵۶ هزار و ۹۱۴ میلیاردتومان به پروژه‌ها تخصیص یافته و پرداخت شده است.

تعیین تکلیف اراضی شناسایی شده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سه ماه نخست ۱۴۰۲

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تعیین‌تکلیف اراضی شناسایی شده دولتی و خصوصی در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت برای تولید مسکن حداکثر در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

بیش از ۲۳۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها عملیاتی و اجرایی شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۲۳۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد.

ضرورت استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و توسعه پیشران در شهرک‌سازی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در آخرین جلسه ستاد مدیریت شهرک‌سازی در سال ۱۴۰۱ بر ضرورت استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و توسعه پیشران در شهرک‌سازی تاکید کرد.

برنامه‌های ویژه‌ای برای تامین زمین داریم

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن درباره طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در خصوص تامین زمین و همچنین اجرا برای سال آینده برنامه ویژه‌ای داریم و از دیگر موضوعات مهم برای سال آینده بحث آماده‌سازی است.