شناسهٔ خبر: 129796 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی با تکمیل کریدور ساحلی جنوب طی دولت سیزدهم/حضور ۲۱ هزار راهدار برای سفر ایمن ایام نوروز در راه‌های کشور

جاده چالوس توسعه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای با ترکمنستان، بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی با تکمیل کریدور ساحلی جنوب طی دولت سیزدهم و حضور ۲۱ هزار راهدار برای سفر ایمن ایام نوروز در راه‌های کشوربخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی با تکمیل کریدور ساحلی جنوب طی دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در سال جدید را بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی عنوان کرد و از برنامه توسعه ناوگان هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی کشور خبر داد.

تکمیل کریدورها و نوسازی ناوگان برای حداکثرسازی کمک به تولید

وزیر راه و شهرسازی با تبریک سال ۱۴۰۲ به ملت بزرگ ایران، برای حداکثر سازی کمک به تولید ضمن اشاره به برداشتن موانع از سر راه مردم ، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران به تکمیل کریدورهای حمل ونقل، توسعه اقتصاد دریامحور و نوسازی ناوگان در سال جدید اشاره کرد.

تداوم خدمت رسانی در حوزه‌ جاده‌ها به مردم در ایام نوروز 

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: امروز در حوزه راه ها و راهداری، رشد قابل توجهی در حوزه حمل و نقل  رصد شده و شاخص رشد  ۱۲ درصدی  تردد بین استانی ثبت شده است که با احتساب حمل و نقل درون شهری به آمار رشد ۲۰ درصدی می رسیم که آمار قابل توجهی است. در ایام تعطیلات با تمام توان در خدمت هم وطنان هستیم.

توسعه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای با ترکمنستان

نشست مشترک کمیته حمل و نقل بین المللی جاده ای با حضور نمایندگان آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان در مشهد برگزار شد.

هدایتی در جریان این نشست گفت: همواره توسعه همکاریهای حمل و نقل جاده ای با ترکمنستان از اولویتهای مجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده و متعاقب تعاملات به عمل آمده، خوشبختانه در حال حاصر تمامی مرزهای مشترک در وضعیت عملکردی خوبی قرار داشته و در خصوص بهبود حداکثری لازم است طرفین ،وفق عرف بین الملل، نسبت به کاهش هزینه های حمل و مدت زمان توقف های مرزی و همچنین تقویت تجارت دو جانبه و تجارت با کشورهای ماورا ، رویه حمل یکسره را حمایت کرده و ارتقا بخشند که روند رو به رشد همکاری های حمل و نقل جاده ای با توجه به رشد آمار تردد ناوگان دو کشور در مرزهای مشترک ،نشانگر این امر است .

پاسخگویی شبانه‌روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از آمادگی پاسخگویی شبانه‌روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز به شهروندان خبر داد و گفت: کارکنان این وزارتخانه از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، ۵۱۴۹ اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها، شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر و شماره تلفن ۰۹۶۳۳۰ اطلاعات پرواز فرودگاه امام‌خمینی (ره) پاسخگوی تماس‌های شهروندان هستند.

حضور ۲۱ هزار راهدار برای سفر ایمن ایام نوروز در راه‌های کشور

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه رسالت سازمانی ما برای نوروز،حفظ ایمنی مسافران و سفرهای آنان است,گفت: ۲۱ هزار راهدار در طول راههای کشور برای سفرهای ایمن مردم در ایام نوروز آماده خدمات رسانی هستند.

افزایش ۲۵ درصدی سفر با وسایل حمل ونقل عمومی جاده‌ای تا ۲۸ اسفند

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر ازطریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای جا به جا شده اند از افزایش ۲۵ درصدی این میزان سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تردد نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در جاده ها از ۲۴ تا ۲۹ اسفند

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اعلام جزییات تردد در تمام بخش های حمل و نقل از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد: نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در جاده ها در این مدت تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد را نشان می دهد.

برنامه‌ریزی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای ورود به بازارهای جدید

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه می‌تواند در سال آینده بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که با بهره‌وری، برنامه‌ریزی، اجرای مهندسی ارزش و استفاده به موقع و به جا از ظرفیت‌های پنهان در ستاد و استان‌ها و حضور در بازارهای جدید دستیابی به این رقم سخت نیست.