شناسهٔ خبر: 134375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اقدامات مشترک اداره کل راه و شهرسازی گلستان با شهرداری های استان؛

معابر خاکی مسکن مهر فراغی آسفالت شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی گلستان و با مشارکت شهرداری های استان، از مجموع ۱۲ هزار متر مربع معابر خاکی مسکن مهر فراغی، شش هزار متر مربع از این معابر با تخصیص بیش از ۸۶ تن قیر آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: پس از به بهره برداری رسیدن بلوک های آپارتمانی مسکن مهر، در راستای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان، اداره کل راه و شهرسازی بیش از ۸۶ تن قیر به شهر فراغی اختصاص داده است.

وی افزود: بدین منظور تفاهم نامه ای فی ما بین اداره کل راه و شهرسازی گلستان با شهرداری فراغی، با موضوع واگذاری قیر به شهرداری مذکور جهت مصرف در معابر خاکی مسکن مهر، منعقد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه شهرداری مکلف شد معابر فاقد آسفالت در محدوده سایت مسکن مهر فراغی که در آن زیرسازی، جدول گذاری و انشعابات اجرا شده را مشخص کند.

ملک تصریح کرد: در این راستا، اقدامات اجرایی بر اساس برنامه زمانبندی و مطابق نقشه و مشخصات و آیین نامه و بخشنامه های فنی و اجرایی و با کنترل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به تایید اداره کل راه و شهرسازی رسید.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز بر اساس این تفاهم نامه مکلف می باشد میزان قیر مورد نیاز را برای آسفالت یک هکتار و ۲۴ متر مربع با ارزش ۸۰۶ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان به شهرداری فراغی تخصیص دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: در حال حاضر این اداره کل تمامی حجم قیری که تعهد داشت را به شهرداری واگذار کرده و عملیات آسفالت در معابر مسکن مهر فراغی تکمیل شده است.

ملک با بیان اینکه این میزان قیر از سهمیه ۱۴۰۱ به شهرداری ها واگذار شده، گفت: سال گذشته، در یک مرحله، حدود ۴۰۰ تن قیر رایگان با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در مرحله دوم۸۲۴ تن قیر از سوی شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی به شهرداری های گلستان اختصاص یافت.

وی افزود: گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی گلستان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، علاوه بر ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان، مکلف به تکمیل واحدهای مسکن مهر باقیمانده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ تمامی پروژه های نیمه تمام مسکن مهر استان تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می شود.

ملک همچنین گفت: لازم به ذکر است همزمان با تکمیل این واحدهای متوقف شده و ساخت واحدهای مسکونی جدید، احداث سرانه های عمومی اعم از سرانه آموزشی، فرهنگی، مذهبی، درمانی  و ... در این پروژه ها مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: به طور مثال، در سایت ۴۸ هکتاری آسایش در گرگان، سه هکتار زمین به سرانه آموزشی اختصاص یافته و تمامی کاربری های موردنیاز برای یک شهر مطلوب در این سایت تعبیه شده است.