شناسهٔ خبر: 134460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمین جلسه شورای مسکن استان گلستان مطرح شد؛

استقبال سازندگان گلستانی از نوسازی در محلات هدف بازآفرینی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در چهارمین جلسه شورای مسکن گلستان از استقبال سازندگان گلستانی به نوسازی و احداث بنا در محلات هدف بازآفرینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک در ابتدای جلسه شورای مسکن گلستان گزارشی از وضعیت فعلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه کرد و گفت: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است  که در سال اول این طرح تا کنون ۹۷ هزار و ۶۹۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۴۳۷ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، اظهار کرد: تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۳۳۶ هکتار زمین تامین شده است.

وی در این جلسه که با هفت دستور کار برگزار شد، از استقبال سازندگان گلستانی به نوسازی و احداث بنا در محلات هدف بازآفرینی خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم به دو هزار و ۹۰۰ واحد تسهیلات بافت فرسود تخصیص یافته که این رقم در سال های گذشته به ۵۰۰ واحد می رسید و این امار بیانگر استقبال سازندگان برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده است.

ملک ادامه داد: برنامه دوساله اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه های متولی ارائه تسهیلات به پنج هزار و ۸۰۳ واحد است که در حال حاضر مجموعاً برای سه هزا و ۵۰۰ واحد دارای عقد قرارداد صورت گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان  در ادامه از تحقق ۴۶ درصدی تسهیلات خودمالکی در استان سخن گفت و افزود: برنامه دوساله ما برای ارائه تسهیلات با متقاضیان خودمالک شده هفت هزار و ۷۳۸ واحد است.

در ادامه این جلسه گزارشی در خصوص ارائه تسهیلات اعطایی به متقاضیان توسط بانک های استان ارائه و مقرر شد زیرساخت های لازم در شهرهای مراوه تپه و رامیان برای ارائه بهتر خدمات به متقاضیان ایجاد شود.

در راستای مصوبات شورایعالی مسکن کشور، دستور کار دیگر چهارمین جلسه شورای مسکن استان، گزارش رئیس اتحادیه مشاورین املاک از وضعیت بنگاه های املاک و اجاره بها بود.

در این جلسه مقرر شد اتحادیه مشاورین املاک طی جلسه ای مشترک با بخش های نظارتی و دستگاه های متولی برنامه ای برای برخورد حقوقی با بنگاه هایی که مصوبه شورایعالی را رعایت نمی کنند تدوین شود.

گزارش اقدامات انجام شده توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در راستای تعاونی‌های جهش مسکن، انتخاب و بررسی شاخص های ارزیابی فرمانداری ها در حوزه ساخت مسکن، تاثیر تفاهم نامه های منعقده وزارت راه و شهرسازی بر عرضه مسکن در کشور از دیگر موراد مطروحه در این جلسه بود.

گفتنی است چهارمین جلسه شورای مسکن استان با حضور سید مهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران کل استان گلستان در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.