شناسهٔ خبر: 135774 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح حساب بیش از یک میلیون نفر متقاضی نهضت ملی در بانک مسکن/وام خرید مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان رسید

شهر تهران رایزنی برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن و بافت‌های فرسوده، افزایش ۲ برابری تسهیلات ودیعه نوسازی بافت‌های فرسوده، صدور برگه تشخیص مالیاتی برای بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی، افتتاح حساب بیش از یک میلیون نفر متقاضی نهضت ملی در بانک مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افتتاح ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی

در سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی و واحدهای تکمیل شده مسکن مهر در شهرها و روستاهای استان افتتاح می‌شود.

رایزنی برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن و بافت‌های فرسوده

وزیر راه وشهرسازی  با بیان اینکه  یکی از عوامل  رونق تولید مسکن تسهیلات بانکی است،  گفت: دولت سیزدهم بر ارائه تسهیلات بانکی تأکید دارد و در جلسه بعدی شورای پول و اعتبار به جمع‌بندی خواهیم رسید تا یکی از بانک‌های کشور را به‌عنوان بانک معین تسهیلات بافت فرسوده معرفی کنیم.

افزایش ۲ برابری تسهیلات ودیعه نوسازی بافت‌های فرسوده

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های برنامه هفتم توسعه برای رونق تولید مسکن در بافت‌های فرسوده گفت: هم اینک تسهیلات ودیعه برای ساکنانی که واحدهایشان نوسازی می‌شود نسبت به سال گذشته دو برابر برابر افزایش داشته است.

فهرست جدید خانه‌های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد

نشست مشترک سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی با موضوع خانه های خالی با تاکید بر پیگیری فرآیند اخذ مالیات از واحد مسکونی خالی شناسایی شده برگزار شد.

وام خرید مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان رسید

وزیر راه و شهرسازی از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان خبر داد.

صدور برگه تشخیص مالیاتی برای بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی

رییس سازمان امور مالیاتی با اعلام صدور برگه تشخیص مالیاتی برای بیش از ۶۰ هزار واحد توسط سازمان امور مالیاتی، گفت: مبتنی بر داده‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی اعلام شده،ایت سازمان برای خانه های خالی برگه تشخیص مالیات صادر کرده است.

۲۰۰ هزار واحد خالی شناسایی شده در فرآیند معرفی به سازمان امور مالیاتی قرار گرفت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طبق قانون معرفی واحدهای خالی از سکنه برعهده وزارت راه و شهرسازی و اخذ مالیات از خانه های خالی برعهده سازمان امور مالیاتی است،‌گفت: حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی در فرآیند معرفی به سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

افتتاح حساب بیش از یک میلیون نفر متقاضی نهضت ملی در بانک مسکن

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه بیش از یک میلیون نفر در بانک مسکن برای نهضت ملی افتتاح حساب کردند از انعقاد قرارداد ۲۴۵ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ هزار و ۳۸۵ میلیاردتومان در آن بانک خبر داد.

افتتاح ۳۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده در سال جاری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن تاکید بر تسریع شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت از افتتاح ۳۰ هزار واحد جدید نوسازی شده در بافت ‌های فرسوده طی سال جاری خبر داد و از سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران برای رصد تمامی اقدامات اجرایی در محلات هدف رونمایی کرد.

بهره‌برداری از نخستین بسته نهضت ملی مسکن در پرند به تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ واحد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: نخستین بسته نهضت ملی مسکن شهرهای جدید در پرند به تعداد یکهزار و ۵۰۰ واحد در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

رفع فوری تعرض به بیش از ۱۳۰ هکتار زمین دولتی در اردیبهشت ماه

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹ فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع خبر داد.

پلمب مشاورین املاک غیرمجاز در پرند

طرح مقابله با مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف در استان تهران آغاز شده و طی یک هفته اخیر در بازرسی‌های میدانی در شهر پرند ۳۰ واحد غیرمجاز پلمب شده‌اند.