شناسهٔ خبر: 136422 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر اجرایی شد/ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها با همکاری وزارت راه و شهرسازی و مجلس

نشست خبری نهضت ملی مسکن اجرای بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر، ثبت اطلاعات ۱۴۳ هزار واحد نوسازی شده در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری، ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها با همکاری وزارت راه و شهرسازی و مجلس بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ساماندهی نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه بازار مسکن و اجاره‌بها

رئیس‌جمهور در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن بر ساماندهی بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملکرد سکوهای ارتباطی در زمینه مسکن و اجاره‌بها به منظور جلوگیری از سوداگری و قیمت‌سازی در بازار مسکن تأکید کرد و از تمامی مسئولان و دستگاه‌ها خواست با عمل به وظایف خود باعث رفع هر چه بیشتر نگرانی مردم از ناحیه تأمین مسکن شوند.

ساماندهی بازار مسکن در همکاری وزارت راه و شهرسازی و مجلس

وزیر راه و شهرسازی از نمایندگان مجلس برای به سرانجام رساندن طرح ساماندهی بازار زمین ،مسکن و اجاره‌بها و ارایه آن به شورای نگهبان برای تایید نهایی، قدردانی کرد.

ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها با همکاری  وزارت راه و شهرسازی و مجلس

طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در راستای همکاری وزارت راه و شهرسازی و مجلس برای کنترل و آرامش بازار مسکن در دو بخش خرید و اجاره امروز در مجلس شورای اسلامی مصوب و برای تایید در اختیار شورای نگهبان قرار گرفت.

جریمه نقدی و محرومیت از اشتغال در انتظار موجران متخلف

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موجران متخلف در انعقاد قراردادهای اجاره املاک مسکونی از جریمه نقدی معادل سه برابر حق‌الزحمه دریافتی تا محرومیت دائم از اشتغال در آن صنف محکوم می‌شوند.

احداث ۳ شهرک جدید در استان آذربایجان شرقی

وزیر راه و شهرسازی از ایجاد ۳ شهرک جدید در اطراف شهر تبریز خبر داد.

بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر اجرایی شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه بسته تشویقی نوسازی در ۴۰ شهر کشور اجرایی شد از رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه در شهر تهران با اجرای بسته تشویقی خبر داد.

ثبت اطلاعات ۱۴۳ هزار واحد نوسازی شده در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام ثبت اطلاعات ۱۴۳ هزار واحد نوسازی شده در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری از همراهی ۲۹۳ شهرداری در ثبت اطلاعات نوسازی در سامانه خبر داد.

اخلال‌گران بازار زمین و مسکن شناسایی می‌شوند

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: با کمک قانون ساماندهی بازار مسکن، ابزارهایی در اختیار دولت قرار می‌گیرد که به وسیله آن به کاهش قیمت زمین و مسکن منجر شود و با این کار دولت در تلاش است تا هم در میدان، هم با کمک فناوری و هم ابزارهای قانونی به ساماندهی بازار مسکن و اجاره اقدام کند.

تسهیلات مسکن روستایی به بیش از ۱۰ هزار متقاضی پرداخت شد

سرپرست بانک مسکن از پرداخت یکهزار و۴۶۵ میلیاردتومان تسهیلات مسکن روستایی طی سال گذشته و سال جاری به ۱۰ هزار و ۸۲۱ واحد مسکونی روستایی خبر داد.

بیمارستان ۳۵۰ تختی در مراغه احداث می‌شود

معاون فنی- اجرایی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از فرآیند تکمیل و آغاز ساخت دو بیمارستان در مراغه خبر داد.

تکمیل زمین تمرین ورزشگاه ۱۰ هزار نفری بناب تا ۲ ماه آینده

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ضمن بازدید از ورزشگاه ۱۰ هزار نفری و بیمارستان ۲۰۰ تختی بناب از تحویل زمین تمرین ورزشگاه طی ۲ ماه آینده به وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۴۰ هزار متقاضی

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه دو راهبرد وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن افزایش تولید، عرضه وکنترل و مدیریت بازار مسکن است، گفت: بر مبنای طرح مجلس تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰، در سایر کلانشهرها به ۱۵۰ و در سایر شهرها به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

ساخت واحدهای نهضت ملی در شهرها توسط بنیاد مسکن به ۱۳۶ هزار واحد رسید

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۱۳۶ هزار واحد شهری نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد وارد فاز عملیاتی شده از واگذاری زمین به استعداد ۶۷ هزار واحد به شکل گروه ساخت به متقاضیان خبر داد.

بیش از ۲۸۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرا شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۲۸۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در روستاهای سراسر کشور خبر داد.

پرداخت ۸۸۴ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به سرمایه‌گذاران بافت‌های فرسوده حرم‌های مطهر

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: ۸۸۴ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران بافت های فرسوده پیرامونی حرم های مطهر کشور پرداخت شده است.

صدور پیش پروانه ساخت ۴ شهرک در استان البرز

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان آغاز نشست‌های پیگیری ساخت شهرک‌ها گفت: پیش پروانه ساخت ۴ شهرک در استان البرز صادر شده است.

تفاهم سازمان ملی زمین و مسکن با وزارت تعاون برای ساخت مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک این سازمان با معاونت امور تعاون وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی برای ساخت مسکن خبر داد.

مکان‌یابی بیش از یک‌هزار هکتار زمین برای احداث شهرک در آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از مکان‌یابی بیش از یک‌هزار هکتار زمین برای احداث شهرک در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این استان در تامین زمین با چالشی مواجه نیست و با استفاده از روش‌هایی مثل شهرک سازی و مشارکت بخش خصوصی پیشرفت قابل توجهی در نهضت ملی مسکن دارد.