شناسهٔ خبر: 136659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

ساخت ۱۰ دستگاه پل خرپایی پیش‌ساخته در اصفهان جهت استفاده در مواقع بحران

ساخت 10 دستگاه پل خبرپایی پیش‌ساخته جهت استفاده در مواقع بحران رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ازساخت ۱۰ دستگاه پل خرپایی پیش‌ساخته با دهانه ۴.۵متری جهت استفاده در مواقع بحران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد طراوت اظهار کرد: عملیات ساخت ۱۰ دستگاه پل پیش‌ساخته به سفارش اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به پایان رسیده و به زودی تحویل این اداره می‌شود.

رئیس اداره فنی و نظارت افزود: سازه این پل‌ها از نوع خرپایی بوده و در عرشه آن نیز از ورق فولادی کورتن‌دار بکار رفته تا در برابر خوردگی محافظت شود. همچنین عرض دهانه این پل ها نیز ۴.۵متر است.

وی اذعان داشت: ساخت این سازه ها که در مواقع بحران کاربرد دارد، ۱۲ماه زمان برده و اعتبار این پروژه ۵۷۰میلیارد ریال بوده است. این پل ها در مواقع سیل و زلزله، در مدت زمان کوتاهی نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراوت احداث پل دوم گز را از دیگر اقدامات اداره فنی و نظارت برشمرد و گفت: این پروژه با هدف تعریض و دوبانده سازی پل ورودی شهر گز عملیاتی شده است.

رئیس اداره فنی و نظارت بیان کرد: ورودی شهر گز در آزادراه معلم در محدوده شهرستان شاهین شهر از جمله نقاط پرتصادف مصوب بوده  و با احداث این پل به منظور ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات در این مقطع، اقدامات لازم جهت رفع این نقطه پرحادثه صورت پذیرفت.

وی با اشاره به سازه بتنی این پل تصریح کرد: طول دهانه این پل ۲۷متر و عرض محور آن ۱۴متر می باشد و حداکثر ارتفاع وسایل نقلیه عبوری از زیر این پل ۵.۵متر است.

طراوت خاطر نشان کرد: پل دوم گز با اعتباری بالغ بر ۲۰۵میلیارد ریال و در مدت زمان ۱۲ماه به بهره برداری رسید.

رئیس اداره فنی و نظارت از اجرای عملیات احداث ساختمان‌های اداری ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان های خوانسار و تیران خبر داد و گفت: با توجه به استیجاری بودن موقعیت فعلی این ادارات، به جهت ارتقای سطح خدمت‌رسانی این ادارات، عملیات احداث ساختمان‌های جدید در مساحتی بیشتر در دستورکار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ساختمان اداری شهرستان تیران و کرون در زمینی به مساحت ۶۸۰۰مترمربع و زیربنای ۱۰۰۰مترمربع در دو طبقه درحال ساخت است. این پروژه که اعتبار آن ۲۰۳ میلیارد ریال است در مرحله تکمیل اسکلت فلزی و اجرای بتن سقف قرار دارد.

طراوت افزود: ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خوانسار نیز در ۲طبقه و ۶۰۰مترمربع در زمینی به مساحت ۵۰۰۰متر مربع ساخته می‌شود. بتن فونداسیون این ساختمان تکمیل شده و اسکلت فلزی آن در حال ساخت است. اعتبار این پروژه، ۱۵۲میلیارد ریال است.

رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: احداث پارکینگ بتنی پایانه امیرکبیر ویژه کامیون‌های اتاقدار در حال انجام است. به این منظور محوطه چمن برچیده شد و با زیرسازی و جدول کاری و کفسازی بتنی، این پروژه بزودی به بهره برداری می‌رسد.

طراوت احداث سه نمازخانه بین راهی در شهرستان های جندق، نایین و خوانسار را از دیگر اقدامات اداره فنی و نظارت در سال گذشته عنوان کرد.