شناسهٔ خبر: 136741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام:

بهسازی پایانه برکت مهران برای پذیرایی از زوار اربعین در حال اجراست

پایانه برکت معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: طرح بهسازی پایانه برکت در مرز بین المللی مهران برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی ۱۴۰۲ در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ حیدر دشتی پور معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام اظهار کرد: پایانه برکت با ۲۹ هکتار وسعت سال گذشته با تلاش مجموعه راهداری استان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار گرفت، ولی امسال تلاش شده با توجه به برگزاری اربعین در فصل گرما، امکانات جانمایی شده ارتقا یابد.

وی افزود: پارسال سالن انتظار این پایانه با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع گستره در ضلع شمالی بهره برداری شد که در حال حاضر پیمانکار مشغول بهسازی و آماده سازی این محیط برای حضور زوار است.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری ایلام یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۰ درصد است و پس از پایان اربعین با انتخاب مشاور طرح جامع پایانه برکت مطابق استانداردهای پیش بینی شده طراحی و اجرا خواهد شد.

دشتی پور اضافه کرد: همچنین سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ مترمربع سایبان در ضلع غربی پایانه برکت افتتاح شد تا نیروهای امدادی و استان های معین که در خدمت رسانی و ساماندهی اتوبوس ها نقش دارند، بتوانند در این مکان اسکان داشته باشند.

وی ادامه داد: محوطه ای در ضلع جنوبی پایانه برکت نیز برای دپوی اتوبوس های مسافری در نظر گرفته شده تا چنانچه تعداد اتوبوس ها بیش از ظرفیت پایانه باشد، در این محدوده مستقر شوند.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام توسعه سامانه های روشنایی، مه پاش، خنک کننده و بهسازی محوطه شامل روکش آسفالت از دیگر برنامه های این مجموعه برای خدمات رسانی بهتر در پایانه برکت است.