شناسهٔ خبر: 139410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

تبدیل اسناد دفترچه‌ای ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان تیران و کرون به اسناد تک برگی

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اخذ ۱ هزار فقره سند تفکیکی اراضی دولتی، از تبدیل اسناد دفترچه‌ای ۱ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان به اسناد تک برگی خبر داد.

سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه املاک و حقوقی این اداره اظهار کرد: با تلاش‌های بعمل آمده از سال ۱۴۰۱ تا کنون اسناد دفترچه‌ای یک‌هزار هکتار از اراضی دولتی شهرستان تیران و کرون به اسناد تک برگی تبدیل شدند.  

وی افزود: در همین راستا حدود یک‌هزار فقره اسناد تفکیکی اخذ شد که اقدام موثری برای واگذاری اراضی شهرستان محسوب می‌شود.  

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر رفع تصرفات اراضی ملی، اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است.    

وی از دیگر اقدامات بعمل آمده در این حوزه به واگذاری اراضی دولتی شهرستان تیران و کرون در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهر اشاره کرد و گفت: واگذاری اراضی در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران انجام می‌شود.  

کاشفی بیان کرد: در این راستا از سال ۱۴۰۱ تا کنون در قالب مزایده، ماده ۱۰۰ و ماده ۲۲ در مجموع حدود ۱۰ هکتار اراضی دولتی شهرستان تیران و کرون به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.