شناسهٔ خبر: 142241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل: 

تکمیل کنارگذر آران و بیدگل بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

امیر حسین عصارزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مابقی ‌پروژه کنارگذر آران و بیدگل با فهرست بهای سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

امیرحسین عصارزاده رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ با بیان اینکه کنارگذر آران و بیدگل به مسافت ۴۲ کیلومتر در حال احداث است، اظهار کرد: هم اینک ۲۲ کیلومتر از این پروژه زیر بار ترافیک است و برای بهسازی و اتمام ساخت پل منصوری مناقصات انجام و اعتبار لازم تامین شده است.  

وی با بیان اینکه عدم تامین اعتبار به موقع، موجب شده تا مدت زمان عملیات اجرایی پروژه افزایش یابد ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مابقی ‌پروژه با فهرست بهای سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: طراحی کل این پروژه در فاز دو انجام شده و در صورت جذب اعتبار در عملیات اجرایی پروژه سرعت بخشیده می‌شود. 

وی، احداث جاده ۱۰۵ کیلومتری آران و بیدگل به چرم‌شهر را پروژه بزرگ راهسازی این شهرستان دانست و گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه جنوب کشور را به پایتخت متصل می‌کند و مسیر ترانزیت کشور، هزینه‌های سوخت و زمان سفر را بسیار کاهش می‌دهد.  

عصارزاده با اشاره به اینکه فاز یک این پروژه به تصویب رسیده و استعلامات آن اخذ شده است، بیان کرد: مشاور این پروژه انتخاب شده است و فاز دو طراحی آن نیز طی روزهای آینده آغاز می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: این پروژه برای ۳ استان تهران، اصفهان و قم با اهمیت بوده و تلاش‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی آن بعمل آمده است.