شناسهٔ خبر: 143221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

اعزام بیش از ۶ هزار نفر از پایانه های مسافری همدان به مرزهای مهران و خسروی

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از اعزام بیش از ۶ هزار نفر زائر از پایانه مسافری همدان به مرز های مهران و خسروی از ابتدای طرح اربعین تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: با آغاز طرح اربعین (۲۷ مرداد) تا کنون تعداد ۴۹۸۱ نفر در قالب  ۱۵۸ اتوبوس و تعداد ۷۸۰ نفر در قالب ۴۴میدی باس و تعداد ۳۷ نفر در قالب  ۱۲دستگاه سواری،  به مرز مهران و  تعداد ۴۴۵ نفر در قالب  ۱۴دستگاه اتوبوس به مرز خسروی اعزام گردیده اند .

وی تصریح کرد: تا روز اربعین حسینی (ع) پیش بینی می شود بیش از ۱۲ هزار نفر زائر از پایانه های مسافری استان به مرزهای مهران و خسروی اعزام شوند و این درحالی است که بیشتر زوار اربعین با استفاده از خودرو شخصی عازم مرزهای خروجی به سمت کشور عراق  و کربلا معلی می شوند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان با اشاره به افزایش ۶.۴٪ درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: از ابتدای طرح اربعین تا کنون بیش از ۸ میلیون تردد توسط سامانه های تردد شمار در راههای استان همدان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۴٪ افزایش داشته است.

آهکی در پایان گفت: تمهیدات و پیش بینی های لازم برای بازگشت زوار اربعین حسینی (ع) انجام شده است و زائران گرامی  می توانند از طریق سامانه های گویای ۱۴۱ تمامی انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را با ما در میان بگذارند.