شناسهٔ خبر: 147544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

اهتمام اداره کل راه و شهرسازی گلستان بر احداث مسکن یک طبقه حیاط دار

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه های مسکن یک طبقه حیاط دار در شهرهای گمیشان و مراوه تپه در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در برخی از شهرهای استان از جمله گمیشان و مراوه تپه در وضعیت مطلوبی در حوزه تامین زمین قرار داریم که با توجه تاکید بر ساخت مسکن به روش معماری ایرانی اسلامی و تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر احداث خانه‌های ویلایی، این طرح در این شهرها اجرایی خواهد شد. 

وی افزود: طراحی واحدها در این شهرستان‌ها  با توجه به اراضی مازاد و فرهنگ بومی منطقه، به صورت حیاط دار و تک واحده انجام شده و هر قطعه زمین به یک متقاضی تعلق می‌یابد. 

ملک ادامه داد: در شهرستان گمیشان دو هزار و ۲۵۴ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد ۱۰۲ متقاضی حائز شرایط هستند. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان  ۸۸ واحد در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار در حال ساخت است. 

وی افزود: همچنین در شهرستان مراوه تپه نیز دو هزار و ۶۵۷ متقاضی حائز شرایط وجود دارد که  در حال حاضر ۱۱۲ واحد در حال احداث است. 

ملک با درخواست از دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر همکاری و واگذاری اراضی مازاد ادارات به این طرح، گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های مهم دولت برای خانه دارشدن مردم بوده و نیاز است که همه دستگاهای اجرایی در استان همکاری لازم را برای پیشروی هرچه بهتر و سریع‌تر این طرح داشته باشند.