شناسهٔ خبر: 148075 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان انجام شد؛

بررسی وضعیت تامین اراضی استان‌ها در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن

مالکی نشست نهضت ملی نشست تخصصی نهضت ملی مسکن به منظور بررسی وضعیت اراضی استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست تخصصی نهضت ملی مسکن صبح امروز به میزبانی سازمان ملی زمین و مسکن و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، هادی عباسی اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام وزیر در بخش مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، روح‌اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گزارش عملکرد خود را در حوزه تامین اراضی در طرح نهضت ملی مسکن ارائه دادند.

همچنین در این نشست، آمارهای مربوط به تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن و آخرین وضعیت الحاق اراضی به محدوده شهرها، تأمین زمین شهرک‌ها و شهرک سازی و صنعت شهرها و آماده سازی اراضی و خدمات زیربنایی و روبنایی و راهکارهای مورد نیاز برای تسریع در این بخش ارائه خواهد شد.

عملکرد مسکن روستایی و واگذاری زمین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن، عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات بانکی (۹۹ ساله، خود مالک) و اقدامات مرتبط با بازآفرینی شهری از دیگر موضوعات این نشست است.

نشست تخصصی نهضت ملی مسکن در ادامه به بررسی اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری  در موضوع جلوگیری از احتکار زمین،کنترل بازار اجاره بها و نظارت و بازرسی مشاورین املاک و اقدامات مرتبط خواهد پرداخت.

در ادامه، معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن، آخرین وضعیت اتمام واحدهای مسکن و عملکرد واگذاری زمین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

ارزیابی واحدهای آماده افتتاح در دهه فجر در سطح کشور از دیگر موضوعات این نشست است.