شناسهٔ خبر: 148135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقای ایمنی صورت پذیرفت؛

صدور بیش از ۲۳ هزار برگ معاینه فنی ناوگان حمل و نقل سنگین در سیستان و بلوچستان

معاینه فنی سیستان وبلوچستان مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان از مراجعه تعداد ۲۳ هزار و ۲۲۷ ناوگان حمل و نقل سنگین به مراکز معاینه فنی استان‌ طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد که این میزان حاکی از افزایش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با اشاره به صدور بیش از ۲۳ هزار برگ معاینه فنی ناوگان حمل و نقل سنگین در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از این تعداد،۱۵ هزار و ۱۹۳ مورد قبولی مرتبه اول، ۳ هزار و ۸۵۶ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و تعداد ۴ هزار و ۱۷۸ مورد نیز در تست های  مربوطه رد شدند. 

وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین به منظور دستیابی به اهدافی مثل ارتقاء ایمنی در تردد جاده‌ای‌، حفظ محیط زیست از آلودگی ،کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند افزود:در حال حاضر در شمال سیستان و بلوچستان تعداد ۵ مرکز معاینه فنی دارای فعالیت  می باشند که محل فعالیت آن ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان(۲مرکز )،خاش و سراوان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، کیلومتر شمار و تست نور نیز انجام می‌شود.

کرد در پایان ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی رانندگان سخت کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند  تا علاوه بر سفر ایمن در جاده ها کمک موثری به شهرها در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هـوا داشته باشند.